עיריית חולון ומדיטק חולון השיקו אתמול בפתיחה חגיגית את סינמטק הילדים – בית קולנוע חוויתי, עם עיצוב ותוכן ייחודיים לילדים, אשר מטרתו לקרב ילדים אל אומנות הקולנוע. כשתכנסו אליו, גם אתם תרצו לחזור להיות ילדים. איך לא עשו את זה קודם? 

אולם "הביצה" הוותיק של מתחם המדיטק, שצורתו ביצה עגולה, פורק עד היסוד ועוצב ונבנה מחדש כבית קולנוע צבעוני ומשוכלל ובו 104 מקומות ישיבה. בדרככם אליו תעברו דרך הספרייה הקסומה והצבעונית, גדושת הספרים והמשחקים, גם היא לילדים ונוער. את האולם תיכנן האדריכל שאול קנר, שתכנן גם את רשת "סינמה סיטי" ובתי קולנוע נוספים.

אולם הקולנוע בסינמטק הילדים בחולון. מותר להגיד פה כפיים? (צילום: טל ביטרמן)
אולם הקולנוע בסינמטק הילדים בחולון. מותר להגיד פה כפיים? (צילום: טל ביטרמן)

תמונה שווה יותר מאלף מילים, אז תסתכלו בעצמכם, ועדיין, מילה שלנו, מבפנים זה אפילו עוד יותר יפה ומזמין. ספות צבעוניות ואופטימיות, מחליפות את כסאות הקולנוע האדומים הקלאסיים, והתקרה כולה מחופה בעיגולים סגולים, והכל כאמור, באולם שצורתו ביצה, כן? עכשיו תוסיפו לזה מסך קולנוע ענק ואקוסטיקה מושלמת. מה עוד אפשר לבקש? אה, ברור, פופקורן. יש. ב-10 ש"ח בלבד.

אלון רוזנבלום מנהל סינמטק הילדים בחולון בטקס הפתיחה (צילום: יוספה קמחי)
אלון רוזנבלום מנהל סינמטק הילדים בחולון בטקס הפתיחה (צילום: יוספה קמחי)

אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק חולון וסינמטק הילדים: "כמי שגדל מגיל צעיר בבית קולנוע שסבא שלי בנה ברמת גן ("אורדע", הקולנוע הראשון ברמת גן) נשאבתי לעולמות קסומים, לסיפורים מרגשים, לתרבויות שונות ולחוויות רגשיות מועצמות. סינמטק הילדים ינסה לשחזר את החוויה הזו שנשארה אצלי בלב ובראש מאז. אנחנו נהיה בית קולנוע לילדים סקרנים וחוקרים. הדגש שלנו בסינמטק הילדים הוא חוויות רגשיות ולא רק שכלתניות. אבל לא רק לילדים, אלא גם לאפשר להורים לחזור לילדות שלהם, לנוסטלגיה שלהם, ולחוות אותה שוב עם הילדים".

שלגיה, הסרט הראשון מ1937  (צילום: באדיבות יס)
שלגיה, הסרט הראשון מ1937 (צילום: באדיבות יס)

הסינמטק יפעל במהלך כל השבוע (כולל בשבתות) והפעילות בו תכלול הקרנת סרטים ייחודיים שהסינמטק יביא במיוחד לצד הקרנת סרטים חדשים לילדים ונוער. בנוסף יתקיימו הקרנות מיוחדות אשר יועברו בליווי הרצאות וסדנאות, מפגשים עם יוצרים, שחקנים, במאים ותסריטאים, סדנאות שונות לילדים (משחק, אנימציה ועוד), פסטיבל סרטים בינלאומי לילדים ועוד. 

כבר במהלך החודש הקרוב וחג החנוכה הקרב, יערכו הקרנות של סרטי קלאסיקה לילדים כגון "הנס כריסטיאן אנדרסן", "צ'רלי והשוקולדה", "אי.טי.- חבר מכוכב אחר" (1982), ועוד ומתוכננים אירועים מיוחדים כדוגמת "חוגגים 120 שנה לוולט דיסני", פסטיבל הקולנוע הנורדי, גיבורי הקומיקס הגדולים, לצד סדנאות ומפגשים עם אמנים ואנשי קולנוע.

המתחם נגיש וקל להגעה מכל מקום ובסמוך לו מגרש חניה גדול בחינם. מנוי שנתי ללא הגבלה יוצע לרכישה בעלות של 390 ש"ח עד 440 ש"ח. כרטיסים בודדים ימכרו בעלות של 25 ש"ח. לאתר הסינמטק