מכון רוברט קוך למחלות זיהומיות בגרמניה דיווח הבוקר (שני) על יותר מ-30 אלף מקרי הידבקות חדשים ו-62 מקרי מוות נוספים, כאשר שכיחות ההדבקה בשבוע החולף עמדה על 386.5 נדבקים לכל מאה אלף איש לעומת 303 ביום שני שעבר. שיא התחלואה הוא במדינת סקסוניה, שם תועדו 960.7 מקרים לכל מאה אלף תושבים במהלך השבוע האחרון.

בניסיון לעורר את התושבים להתחסן - 68 אחוז מחוסנים באופן מלא ורק שבעה אחוזים קיבלו מנת בוסטר - הזהיר שר הבריאות שפאן כי החורף הקרוב עלול להיות קטלני במיוחד. "כנראה שעד סוף החורף, כולם בגרמניה יחוסנו, יחלימו או ימותו מזן דלתא המדבק", אמר. "לכן כל כך מומלץ להתחסן".

אולם הקנצלרית היוצאת, אנגלה מרקל, הודתה כי "החיסון לא עוזר כעת, אלא רק לטווח הארוך" והזהירה כי הצעדים הנוכחיים, כדוגמת איסור כניסה לבלתי מחוסנים למקומות בילוי, אינם מספיקים. "יש לנו מצב שעולה על כל מה שהיה לנו עד כה", אמרה מרקל לבכירי מפלגתה, שלושה ימים בלבד לפני שיסתיימו תוקפם של חוקי החירום שעברו בפרלמנט.

אוסטריה הכריזה על סגר בשל העלייה בתחלואה בקורונה במדינה. צילום: רויטרס

בשל כך, מרקל קראה ל-16 המדינות בגרמניה להקשיח את התקנות כבר השבוע על מנת שהן יישארו בתוקף גם לאחר יום חמישי. במדינת סקסוניה נסגרו כל מתקני התרבות והבילוי, הספריות והפאבים החל מהיום וכל האירועים הפומביים הגדולים בוטלו, בעוד שצומצמו שעות הפעילות של מסעדות וחנויות בלתי חיוניות. ביישובים שבהם התחלואה גבוהה מאלף חולים למאה אלף תושבים, הוטל עוצר על בלתי מחוסנים. גם בבוואריה הוטלו מגבלות עם ביטול כל שווקי חג המולד, סגירת פאבים ובתי בושת למשך שלושה שבועות לפחות, הגבלת שעות הפעילות של המסעדות ומניעת כניסה לבלתי מחוסנים במוסדות השכלה למבוגרים ובמספרות.

הלילה החל באוסטריה סגר כללי שצפוי להימשך עשרים יום, במהלכו נאסרה תנועת תושבים למעט מקרים מיוחדים כדוגמת קניות וסיבות רפואיות, וכל החנויות הבלתי חיוניות, אתרי הבילוי והבידור והמסעדות נסגרו, למעט משלוחים ואיסוף עצמי. עם זאת, חברי הפרלמנט אישרו ברגע האחרון למחוסנים ולמחלימים לצאת לחופשות סקי.

בתוך כך, ראש הממשלה של סלובקיה אדוארד הגר הודיע היום כי הוא שוקל לפעול בעקבותיה של אוסטריה, ולהטיל סגר במדינה במשך שלושה שבועות. הגר הוסיף כי "ההחלטה תתקבל על ידי חוות דעת המומחים של משרד הבריאות".