נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד היום (שני) עם יורש העצר הבריטי צ׳ארלס נסיך ויילס במשכנו בבית הייגרואוב. השניים דנו באתגרים הדחופים הנוגעים למשבר האקלים. הנשיא הודה לנסיך על מנהיגותו האישית בנושאים הסביבתיים לאורך בשנים והדגיש, כי הוא ממצב את נושא משבר האקלים כמרכזי בכהונתו. הנשיא ציין כי ישראל התחייבה להגיע לאפס פליטות פחמן דו חמצני עד 2050 וכי יש לה הרבה לתרום למאמצים העולמיים באמצעות קידום טכנולוגיות ירוקות חדשניות.

הרצוג הדגיש את החשיבות הרבה שישראל מייחסת ליחסיה עם הממלכה המאוחדת, וסיפר על זיקתו האישית לבריטניה הנובעת מהרקע המשפחתי שלו, שכן הוא בנו של רב סרן בצבא הבריטי, שהשתתף בנחיתה בנורמנדי ונמנה על משחררי מחנה הריכוז ברגן בלזן. כמו כן ציין שהוא נצר לרבנים ששירתו בקהילות בכל רחבי בריטניה. הנשיא הודה לנסיך צ׳ארלס על עבודתו החשובה בקידום החינוך לזכר השואה, וכן על השתתפותו בפורום השואה העולמי החמישי בירושלים, בינואר 2020. הנשיא והנסיך צ׳ארלס דנו גם בנושאים אזוריים ובאיומים הקשורים בהם.

 בסוף הפגישה, הנשיא הרצוג הגיש לנסיך צ׳ארלס מתנה מיוחדת המכריזה על ייסוד מלגת ״החמלה וההתמדה״ בסיעוד לזכרה של הנסיכה אליס מבטנברג, סבתו של הנסיך מצד אביו, מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

לאחר מכן, נפגש הנשיא במשכן הפרלמנט בווסטמינסר עם יותר ממאה חברי פרלמנט בריטים וחברי קבוצת הידידות עם ישראל, ענה על שאלותיהם, והדגיש באזניהם את דאגתה של ישראל, לקראת חידוש שיחות הגרעין עם איראן. הרצוג אמר: "איראן ממשיכה במדיניות הנוקשה בנושא זה ותבוא לווינה לא כדי לעמוד בהסכם, אלא להמשיך בדרכה לייצור פצצה גרעינית".

הנשיא הרצוג הוסיף: "על ידידי ישראל, בריטניה, ומדינות אחרות להשאיר את כל האופציות פתוחות כפי שעושה ישראל". הרצוג שיבח לקול תשואות הצירים, את החלטת בריטניה להכריז על הזרוע המדינית של חמאס כעל ארגון הטרור, ואמר כי "זו הדרך היחידה להילחם בטרור שמפיצה איראן אצל גרורותיה באזור". הרצוג הביע סיפוק משיחתו עם נשיא טורקיה ארדואן: "היה בה איתות חיובי, עמדנו על חשיבותם של הסכמי אברהם לעתיד האזור".

עוד אמר הנשיא: "עזה נחטפה על-ידי החמאס ומקבלת הוראות מקואליציית השנאה של איראן. המצרים ממלאים תפקיד אסטרטגי חשוב, אבל לצערנו, כל עוד חמאס שולט בעזה לאן זה יוביל? זה נון-סטארטר, כי זה חמאס. יש ניסיון ליצור אבחנה בין העם בעזה לחמאס ולכן פועל המנגנון להעברת הכספים".

"הנושא הפלסטיני נשאר על השולחן, אבל עכשיו הוא לא היחיד אלא אחד משורת נושאים", הוסיף. לבסוף, אמר הרצוג כי "הממשלה החדשה בישראל היא התפתחות פוליטית מרתקת, ומצביעה על חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית". השר הבריטי לענייני המזרח התיכון ג'יימס קלוורלי, קרא להדק את היחסים הדו צדדיים עם ישראל ולהרבות בביקורים, התייעצויות בנושאי האזוריים והבינלאומיים, ומפגשים דו צדדיים.