משבר איוש הוועדות: יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, העביר היום (שני) לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין ויו"ר הקואליציה חכ"ית עידית סילמן, את הצעת האופוזיציה להסדר שיאפשר את חידוש עבודתן התקינה של ועדות הכנסת. ההצעה להסדר מגיעה לאחר שראשי כל סיעות האופוזיציה, למעט הרשימה המשותפת, נפגשו אתמול בכנסת והגיעו להסכמה.

על פי המכתב שנשלח לח"כ אלקין וח"כית סילמן, האופוזיציה דורשת שינוי בהרכבי הוועדות, כך ש"ישקף בצורה נאמנה את הרכת הסיעות בכנסת ואת גודלן". הם התמקדו בעיקר בוועדת הכספים, הכנסת וועדת חוק חוקה ומשפט. המכתב נשלח לאחר שבדיון סיעות האופוזיציה נאמר על ידי ח"כים מהליכוד כי "יש לנו 30 חברי כנסת עם שני נציגים בוועדת כספים, זה מצב בלתי אפשרי ולא הוגן בעליל".

חברי הכנסת מהליכוד עוזבים את המליאה לאחר עימות עם יו"ר הכנסת מיקי לוי, קרדיט: ערוץ כנסת

בסעיף ב', דורשות סיעות האופוזיציה את אחת משלוש הוועדות החדשות שהוקמו על ידי הקואליציה, קרי הוועדה לביטחון פנים או וועדת הבריאות, או הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים. זאת לטענתם, בהתאם להסדר השוויוני שהיה נהוג בעבר לעניין הקמת הוועדות החדשות.

בהמשך, דורשים באופוזיציה כי הקואליציה תימנע מלהתערב במינוי יושבי ראש הוועדות מטעם, וכי הם ימונו על פי החלטת כלל סיעות האופוזיציה, כפי שהיה נהוג בעבר. עוד נכתב, כי הקואליציה לא תבצעה שינויי בתקנון ללא הסכם עם האופוזיציה.

בסיום המכתב שנשלח על ידי ח"כ לוין, דורשים בקרבתו, כי על מנת להשיב את האמון בין שני הצדדים יש להעמיד בראש ועדת האתיקה נציג מטעמם, אשר ימונה על ידי יו"ר הכנסת. זאת בנוסף, לתפקידי יושבי הראש בוועדה לענייני ביקורת המדינה, העלייה, הקליטה והתפוצות, המדע והטכנולוגיה והוועדה לקידום האישה, אשר הוצעו כבר על ידי הקואליציה.