גורם רשמי בחמאס אמר היום (שלישי) כי קטאר תתחיל לשלוח לעזה דלק מצרי בשווי של עד 10 מיליון דולר כל חודש, במסגרת תוכנית למימון שכר הפקידים של חמאס ברצועה, כך פורסם ברויטרס. 

את הדלק ימכור חמאס לתחנות דלק בעזה - ובאמצעותו ישלם את משכורות הפקידים.

כזכור, לפני ארבעה ימים פורסם כי לאחר ההסכמה הגורפת למנגנון המימון החדש שהציעה קטאר, בישראל העריכו בסבירות גבוהה כי כבר בימים הקרובים יקבלו פקידי חמאס משכורות, שימומנו באופן עקיף על ידי הקטארים.

כפי שהציעו הקטארים כבר לפני כחודשיים, בסופו של דבר הושגו ההסכמות בין הצדדים על המנגנון שיעביר את הכסף באופן עקיף לחמאס, וזאת באמצעות דלק שיעבור ממצרים בשווי 10 מיליון דולר. חמאס לא ישלם על הדלק, ובכסף הזה ישלם את המשכורות לפקידיו. את הכסף עבור הדלק המצרי יעבירו הקטארים למצרים, ובכך תיפתר למעשה הסוגיה שמעסיקה את כל הצדדים זה כחצי שנה.

אופן העברת הכספים לפקידי חמאס היה למעשה המשוכה האחרונה בכינון המנגנון, לאחר שהמענק הקטארי, שעומד על 30 מיליון דולר, הועבר בחלקו באמצעות העברת כ־10 מיליון דולר לנזקקים מעזה ורכישת דלק שמועבר מישראל לעזה (בעבור גם כן 10 מיליון דולר). על הסכום הנותר, כ־10 מיליון דולר נוספים, התקשו הצדדים לסכם, ובסופו של דבר כאמור, אושר מתווה הדלק המצרי.