הוועדה הממלכתית לחקר אסון מירון הגישה אתמול את ממצאי דו"ח הביניים והמלצותיה. בין היתר, המליצו חברי הוועדה, בראשות נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) מרים נאור, כי יש למנות שר ממונה על האירוע ולפעול לאלתר למניעת צפיפות. כמו כן, לפעול על מנת להוציא משטח ההר גורמים לא מורשים. על כך, שוחח היום (שלישי) הרב אביגדור חיות, אביו של ידידה שנפטר באסון מירון, עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM.

בפתח השיחה אמר הרב חיות: "עברתי על כל 67 הסעיפים, כולל החתימות וכולל הכול, ואני מוכרח לומר שהו כתוב מאוד יפה והם נמצאים בכיוון. דבר אחד צורם בצורה לא נורמלית, וזה התעלמות מוחלטת וטוטלית במשך שבעה חודשים ממשפחות ההרוגים, ממשפחות הפצועים, מכל בן אדם שקשור. מדברים טכנית וזה מאוד יפה אבל שוכחים שיש אנשים שמתמודדים יום יום".

"עברתי, הסתכלתי ונהניתי לראות שהם נמצאים עם הפנים קדימה כדי למנוע את האסון הבא. אבל אני אישית מתמודד שבעה חודשים עם דבר מטורף, הבן שלי איננו וזה לא דבר שהולך ונהיה יותר קל. זה מצריך המון משאבים וכוחות ויש אפס התייחסות. יש למישהו מושג מה זה לשמוע שמעלים את הצעת החוק לאסונות, שזה דבר מבורך מאוד של ח"כית אפרת רייטן, אבל באותה נשימה אתה שומע להחריג את אסון מירון? שום דבר לא, יגרום לבן שלי לצאת מהקבר שלו בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. אבל תנו לנו כלים להתמודד עם מה שאנחנו קיבלנו", הוסיף.

מה זה כלים?
"אני מתמודד עם תרפיות בשביל המשפחה בסכום כולל של תשעת אלפים שקלים בחודש. אני משלם בכוחות עצמי, אני פצוע ונמצא בשיקום ונאלץ לעבוד עד שבע בערב כול יום כדי לנסות לממן את זה. מישהו מציע עזרה? שום דבר לא יכול לפצות, אבל לתת לי כלים להתמודד עם הדבר הזה? זה קרה בשטח של המדינה שלנו ואני כאזרח הלכתי למקום שהיה מותר לי על פי כל חוק ללכת".

בסיום, נשאל האם יגיע להילולה בשנה הבאה, והשיב: "כשיתחילו ליישם את המסקנות שמתחילים להגיע אליהן, בהחלט. בעיניי זה מקום קדוש שיש לי המון סנטימנט אליו, הייתי במירון 12 פעמים מאז האסון ואני אוסיף ללכת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm