יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לאחר תמיכת המשותפת בהצעת החוק של הקואליציה להגבלת כהונת ראש הממשלה, וכן תקף את יריבו הפוליטי, יו"ר רע"מ מנסור עבאס.

"לא הייתה לי עמדה ברורה. גם שלשום דיבר איתי גדעון סער ואמרתי לו שנצביע בעד, גם בעד הצעת החוק נגד רה"מ נאשם בפלילים, זה לא רק נתניהו, זו עמדה ערכית. נאשם בפלילים, אני חושב שזה ברור כמה שזה ערכי, לא יכול להיות שר, לתפקד כשר, אבל מי שמופקד על השרים כן יכול? זו עמדה מאוד ערכית. וגם לגבי הגבלת כהונה אותו דבר למרות שזה לא נוגע לא ישירות ואני חושב לא בעקיפין לנתניהו. לא דיברו איתנו מהליכוד. אנחנו גילינו שהיינו המכריעים כי זה חוק יסוד וצריך 61 ח"כ והמשותפת הייתה מכריעה, אבל זה לא היה משנה את דעתנו כי זו דעתנו", פתח עודה את דבריו.

"אני חושב שלא היינו צריכים לתת תשובה לאף אחד, ברור שאנחנו והליכוד בקיטוב מבחינת עמדות אידיאולוגיות. לפעמים הליכוד מצביעים איתנו יכול להיות בשביל להביך את הממשלה אבל אף פעם לא נצביע בעד עמדת הליכוד. באי אמון שהליכוד מגישים תמיד מצביעים נגד. יותר מזה, יש לי את אותו חוק ויכול להיות שאני אציע אותו, ויכול להיות שארצה להביך דווקא את הקואליציה אם הם משתעשעים ולא מקבלים החלטה, יכול להיות שאכריח אותם לקבל החלטה ואגיש את ההצעה. בינתיים אני לא מגיש אותה כי יכול להיות שחלק מהקואליציה יעדיפו לצאת מהמליאה, אני אגיש והיא לא תעבור. אני מעוניין שההצעה שלי תעבור", הוסיף.

בהמשך התייחס עודה למתקפות על רע"מ לאחר הפיגוע בירושלים: "אני לא מסכים עם הגישה לראות בערבי נאשם שתמיד צריך להוכיח את עצמו, גם את מתקפת הימין נגד רע"מ אני דוחה על הסף ואני עומד איתן להגן על רע"מ למרות חילוקי הדעות. אני רוצה להביע עמדה לגבי מה שקורה בירושלים ובכלל, אני נגד כל פגיעה באזרחים נקודה. נקודה. עכשיו, בלי להגיד אבל ולא אבל, אני מדבר על בשורה חדשה, בשורה החדשה אני אומר שהכיבוש הזה הוא שורש כל רע כלומר זה לא סכסוך בין משפחות ואנשים על רקע נדל"ן, אירוע פלילי. הכיבוש הזה הוא שורש כל רע. אני מקווה שתהיה לעבאס עמדה איתנה לא רק בזה אלא בכל העמדות אני מתבייש בהרבה עמדות שהוא נוקט בהן".

"אני חושב שכל הח"כ הערבים אפילו אם הם בקואליציה הימין תמיד תוקף אותם לכן אני מגן עליו אבל אני מתבייש בדברים אחרים, איך הוא מתנהל. אם תסתכלו על חיבור בתים לחשמל, הבאנו הצעה שהוא התנגד לה, כמו שהתנגד לבי"ח בסכנין, כמו שהתנגד לחוק איחוד משפחות וזה באמת איום ונורא. זה עמדה שצריכה להיות נחלת הימין הגזעני. בחוק החשמל יש פשרה מבישה, זו כניעה מוחלטת של מנסור עבאס לאיילת שקד. ממש מוחלטת. חוק החשמל החדש לא פותר יותר מ־5 אחוז מהבעיה", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm