מופע הבלהות של ג'קי: השחקן זהר שטראוס, שחזר להשתתף בעונה הנוכחית של הישרדות VIP על מנת לסגור מעגל עם העונה הקודמת ממנה הודח בהפתעה, שוב הודח אתמול בהפתעה. האם הוא יחזור להישרדות בפעם השלישית בעונה הבאה, ובאיזו קובלנה הפעם? הייתי מציעה לו שיירד מיד מהרעיון, כי הפלטפורמה הזאת ממש לא בשבילו. כנראה שהוא תמים מדי, אולי פלספני מדי בשביל להתמודד עם חבורת אנשים שבחיים האמיתיים אני בטוחה שלא היה מתרועע עימם, בהיעדר שפה משותפת.

שטראוס מתאים לעולם התיאטרון, בו נדרשים כישורים כמו דימיון עשיר, כושר ורבאלי ויכולת חשיבה שאינה בנאלית ושגרתית. אני בטוחה שהוא שחקן מוכשר, אך עם זאת, הוא לא יודע לשחק נכון במשחק כמו "הישרדות". אולי זה נכון גם למשחקים תחרותיים אחרים שדורשים ערמומיות, מניפולציות, חיספוס וקשיחות. הייתי אומרת שיש בו מין תמימות של משורר, שמתמודדת כמו ג'קי אזולאי תאכל בלי מלח.

ג'קי אזולאי, גדי פניבלוב - הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי, גדי פניבלוב - הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

למרות שנוצר הרושם ששטראוס נחל כישלון חרוץ גם בפעם השנייה, ושוב יצא מהמשחק עם הזנב בין הרגליים, בעיניי לפחות, זה רחוק מלהיות כישלון מביש. נכון שהוא נפל בפח של ג'קי "המאפיונרית", אבל ייזקף לזכותו שהוא פרש מהמשחק בצורה מכובדת ומכבדת, אחרי נאום פרידה קצר שבו לא תקף או האשים אף אחד. אם אני לא טועה, יכולתי אפילו להבחין בכמה מבטים עצובים על פניהם של כמה מחברי השבט שכנראה בליבם הכירו באיכותו, בעיקר על פניו של קובי מאור (שדווקא היה אמור להיות מקורב לשטראוס, כי שניהם באו מעולם התיאטרון). במילים אחרות, זהר לא השאיר אחריו שובל של ריח או טעם רע עם הדחתו, או הרגשה של "ברוך שפטרנו", ולכן אין לו במה להתבייש או להרגיש נבוך אם הניסיון שלו להגיע רחוק במשחק לא צלח גם הפעם.

היחידה שאתמול לא הסתירה את הרגשת הסיפוק שחשה לנוכח מפלתו של זהר, הייתה ג'קי. הפעם, היא זכתה בניצחון טקטי, אולם ייתכן שניצחה בקרב אחד, אך לא בטוח שתנצח במלחמה כולה. אמנם אומרים ש"בתחבולות תעשה לך מלחמה", וג'קי אכן הוכיחה בפרק אמש שהיא טובה בתחום, סביר להניח שהיא תצליח לפלס דרכה לגמר. השאלה היא באיזה מחיר. בינתיים היא מצטיירת עבור חלק כוולגרית וגסת רוח, ומשלמת מחיר חברתי שפוגע בפופולריות שלה, אפילו בקרב חברי שבטה.

קובי מאור, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
קובי מאור, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

לדעתי, אם אזולאי הייתה זו שמודחת אמש במקום שטראוס - איש לא היה מוחה דמעה. חוסר הריסון העצמי שלה והחיצים שהיא שולחת לכל עבר ובכל הזדמנות לא נעימים לאוזן ולעין בלשון המעטה. אם היא שמחה לאיד על ההדחה של זהר, לא שמעתי מחיאות כפיים סוערות מצד בני בריתה שחזו באסטרטגיה המוצלחת שלה להפילו, ולא שמעתי מחמאות אינסוף שהרעיפו עליה נוכח הצעד שנקטה. היא כמו אותה גננת שהילדים מפחדים ממנה פחד מוות, אך לא תופסת מקום מיוחד בליבם.

מעבר לכך, ג'קי פשוט "מתעלה" על עצמה בכל פעם שאנו פוגשים אותה על המסך, באמירות לא מלבבות במיוחד. בפרק הבא ישאל אותה יהונתן בשן למה היא שמה את העין שלה על האוכל שלו, והאם היא רוצה שהוא יחזיר את האורז לסיר, והיא תענה: "אני איהנה יותר אם תאכל את האוכל ותקיא אותו אחר כך". אויש. גם אתם צחקתם אמש כשנשמעה אומרת באחד מרגעי הזוהר שלה: "בא לי להיות רעה"? עם אמירה מהסוג שהיא פלטה לעבר יהונתן, היא היתה אמורה להגיד: "בא לי להיות לא סתם רעה, אלא סדיסטית".