אסון כבד בבולגריה: לפחות 45 בני אדם, בהם גם ילדים, נספו לפנות בוקר כאשר אוטובוס של תיירים מצפון מקדוניה עלה באש במערב המדינה.

התאונה התרחשה סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר בכביש המהיר סטרומה, ליד הכפר בוסנק, כ-45 ק"מ מערבית לבירה סופיה, כאשר אוטובוס התיירים עשה את דרכו מטיול בטורקיה לכיוון צפון מקדוניה. מרבית הנוסעים היו אזרחים של צפון מקדוניה ונמסר כי היו גם נוסע בלגי ונוסע סרבי.

הנסיבות עדיין אינן ברורות, אולם ההערכה היא שהאוטובוס פגע במעקה בטיחות לפני שעלה באש או מיד אחרי שהתלקח. "טעות אנוש או תקלה טכנית הן הגרסאות הראשוניות סביב התאונה", אמר ראש שירות החקירות של בולגריה, בוריסלב סרפוב.

45 מנוסעי האוטובוס נהרגו בתאונה הקשה, בהם 12 ילדים, ושבעה בני אדם שהצליחו להימלט מהאוטובוס הבוער פונו לבתי החולים במצב יציב. "הגופות היו מקובצות בפנים ושרופות עד אפר", סיפר שר הפנים הבולגרי, בויקו רשקוב. "התמונה מחרידה. מעולם לא ראיתי דבר כזה".

ראש הממשלה בפועל של בולגריה, סטפן יאנב, מיהר לזירת האסון. "יש לנו פה טרגדיה עצומה", אמר. "נקווה שנלמד את הלקחים מהתאונה הטרגית הזו ושנוכל למנוע תאונות כאלה בעתיד".

ראש ממשלת צפון מקדוניה, זוראן זאאב, קיבל הלילה את העדכון על התאונה מעמיתו יאנב והגיע הבוקר לבית החולים סופיה, שם שוחח עם חלק מהניצולים שסיפרו כי הנוסעים שינו בזמן האסון. זאאב שיבח את תפקוד הרשויות הבולגריות וציין כי הן "עושות הכל כאילו הקורבנות היו בולגרים".

הבוקר גם הקיפו כוחות משטרה את המשרדים של חברת בסה טרנס, הבעלים של האוטובוס שנפגע בתאונה, וגם קרובים של הקורבנות התכנסו במקום. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, החברה מופעלת על ידי אלבנים.