מחקר חדש גילה כי פעוטות יכולים ללמוד כיצד לווסת את רגשותיהם על ידי התבוננות בהתנהגות של מבוגרים, גם מחוץ למשפחה, שמשתמשים באותה גישה.

החוקרים, מאוניברסיטת "רוהר בוכום" בגרמניה, ערכו את המחקר על כ-100 פעוטות בני שנתיים שחולקו באופן אקראי לשתי קבוצות. תחילה כל הפעוטות שיחקו בחדר העבודה בחופשיות עם הוריהם, ולאחר מכן הוכנסו לשני חדרים עם "מצבי המתנה" שונים, שבהם חיכו למשהו שהם רוצים כמו מתנה עטופה או חטיף. המטרה, לדברי החוקרים, הייתה לעורר בקרב הפעוטות רגשות שליליים ובמיוחד תסכול.

הפעוטות צפו תוך כדי המתנה בחוקרת שהדגימה כיצד היא מסיחה את דעתה במספר אופנים כמו לשחק עם צעצועים באופן רגוע. הממצאים, שפורסמו ביום רביעי בכתב העת Child Development, חשפו כי הפעוטות בחרו באסטרטגיית הסחת דעת התואמת את רמת הפעילות הטמפרמנטית שלהם, כמנגנון להרגיע את עצמם תוך התפרצויות רגשיות, לאחר שצפו באדם זר עושה זאת בעצמו.

עוד נכתב כי תינוקות בעלי אופי פעיל יותר נטו להשתמש בפעילויות משחק אקטיביות כדי להסיח את דעתם במצבי התסכול, בעוד שפעוטות עם מזג פחות פעיל השתמשו בפעילויות רגועות יותר. "ממצא זה מצביע על כך שמבוגרים יכולים לעזור לפעוטות לווסת את רגשותיהם בכך שהם מספקים להם צעצועים התואמים את הטמפרמנט שלהם", סיכמו החוקרים.