אני נתקל לאחרונה בהרבה תלונות של אנשים על גודל האיבר של הפרטנרים הזכרים שלהם. גם גברים וגם נשים טוענים ש"הגודל קובע", ומספר גדול של גברים נמנעים מיצירת קשר מיני עם נשים בגלל המחשבה (שבהרבה מקרים היא מוטעית בגלל ההשוואה לפורנו) שיש להם איבר מין קטן, והמחשבה הנלווית שאי אפשר לספק אדם אחר עם איבר קטן. 

מספר גדול של נשים מרחיקות לכת עד כדי פרידה מאותם פרטנרים בגלל גודל האיבר, גם אם הרגישו חיבור אליו, רק בגלל הסיבה הזאת. כאילו שלא מספיק קשה למצוא מישהו שמרגישים שאפשר להתחבר אליו ברמות האלו, אז עד שמוצאים, מרימים ידיים בכזאת קלות בגלל נושא הגודל. אני רוצה לנתץ כמה מיתוסים ולספר לכם דברים שאולי יעזרו לכם להישאר במערכת היחסים הבאה שלכם, או בתקווה גם בנוכחית ולהפיק ממנה את המיטב. 

בואו נדבר עובדות ועל נקודת הג'י

נתחיל בקצת פיזיולוגיה נקבית. עומקו של הנרתיק משתנה מאישה לאישה והוא נע לרוב בין 8 ס"מ ל-10 ס"מ, כאשר בזמן גירוי מיני העומק הזה מוכפל פי 2 ל-16-20 ס"מ. בתוך הנרתיק יש לנו תאי עצב תחושתיים שמעבירים את התחושות השונות שיש בנרתיק אל המוח. עם זאת, וזה הנתון החשוב יותר, בשליש הקדמי של הנרתיק יש ריכוז רב ביותר, פי כמה וכמה יותר של תאי העצב התחושתיים, מה שעושה את השליש הראשון לרגיש במיוחד לגירויים מיניים. 

בחישוב פשוט ומעוגל, מדובר על 5-7 ס"מ של עומק מעוצב ורגיש מינית. זה אומר שפיזיולוגית, כדי לספק אישה בצורה מלאה, הגבר צריך שיהיה לו 7 ס"מ של איבר מין. לשם ההשוואה, גובהו של גליל נייר טואלט הוא 10 ס"מ, אז זה בערך 2/3 מגובהו של גליל נייר טואלט. זה כל מה שנחוץ פיזיולוגית. 

אם לעומת זאת, נסתכל על פיזיולוגיה זכרית, נקודת הג'י המענגת של הגבר שממוקמת בתוך הרקטום (בישבן, למי שלא יודע מה זה הרקטום), היא הפרוסטטה, והיא ממוקמת כ-5 ס"מ לאחר פתח פי הטבעת. 5 ס"מ – זה כל מה שנחוץ כדי להגיע אליה – חצי מגובהו של גליל נייר טואלט. 

הבנתם/ן? אז למה אנחנו לא מרוצים?

אז למה בכל זאת, גם גברים וגם נשים, שיכולים להרגיש עונג עצום מאצבעות שאורכן כ-7 ס"מ, מרגישים שאיברים זכריים בגודל זהה או אפילו קצת יותר גדול, לא מספקים אותם, ויותר חשוב – מה ניתן לעשות בנוגע לזה?

כדי לענות על השאלה הזאת, אני רוצה להתחיל באנאלוגיה קטנה. אם אני אקח ליטר של נוזל ואני אשפוך אותו לתוך מיכל של 10 מיליליטר, זה לא משנה ששפכתי ליטר, כי בסופו של דבר התוצאה תהיה שישאר לי רק 10 מיליליטר. אני מסביר את זה כדי להבין שלא משנה כמה עונג איבר של 5-7 ס"מ יכול להעניק לפרטנרים שלו, התוצאה הסופית תהיה תלויה לא רק בנותן אלא גם במקבל. לשם הנוחות אדבר על מקבלת, אך כל הדברים כמובן נכונים גם למקבלים. נתחיל דווקא בנותנים. 

מיניות האדם היא נושא שאנחנו כמעט ולא מקבלים עליו השכלה או ידע רשמי, בטח שלא על נקודות העונג שלנו. רובנו בבית ספר שמענו על מחלות מין, הריונות לא רצויים, בעיות בתפקוד מיני, אבל כמה כאן למדו בפירוט את נקודות העונג הקיימות הגוף, ולא גילו אותם תוך כדי התנסות? כמה מכל מי שקורא את הטור הזה, יודעים לנווט את איבר המין שלהם כדי שיפגע בחדירה בנקודת הג'י של האישה? לכמה יש מודעות בכלל לנושא? גודל הנקודה הינו כ-4 ס"מ על 2 ס"מ, ככה שזו אומנם לא נק' אלא יותר איזור, אבל הוא עדיין מצריך דייקנות במגע. 

לדייק לתוך הג'י, גם אם החבר קטן

רוב הגברים (והנשים) חסרי מודעות למיקום המדוייק של איזור נקודת הג'י, וחודרים בלי יעד ספציפי לתוך הנרתיק, אלא פשוט חודרים למטרת החדירה. גברים שיש להם איבר גדול יותר, יש להם יותר סיכוי לפגוע בלי כוונה באיזור הג'י מאשר לגברים עם איבר קטן יותר, אבל האיבר שלהם גם יכול להיות יותר מדי גדול ולהכאיב. האם זה אומר שגברים עם איבר קטן לא יכולים לפגוע גם כן? בטח שכן, אבל הם צריכים להיות הרבה יותר מדוייקים. 

זה כמו ההבדל בין לנסות לפגוע במטרה עם רובה ציד או רובה צלפים – הראשון לא ממש מצריך מיומנות גדולה לשימוש וכנראה שתפגע במשהו, אבל יש גם סיכויים לעשות נזק סביבתי, והשני יכול להיות מדוייק ובול במטרה ועושה עבודה הרבה יותר יעילה. לכו ללמוד איך להשתמש ברובה הצלפים שלכם טוב יותר. 

בקליניקה שלי אני עובד עם מודרכים על איך לכוון במדויק את האיבר בדיוק כמו את האצבעות, המיקומים המדויקים, ואיך אפשר להגיע אליהם מבחינה פיזיולוגית, וכל ידע נוסף אשר הופך אתכם לצלפים מוסמכים שעושה אתכם למדוייקים ומענגים לא פחות מאלו עם רובה הציד.

האחריות היא לא רק של החודרים

עם זאת, וזה החלק שלרוב אנשים לא מודעים אליו, ישנה אחריות ושליטה גם לצד המקבל. הצד המקבל אחראי לא פחות על האם הגודל עומד לקבוע או לא עומד לקבוע. איך בדיוק? ובכן, נתחיל בכך שאיבר המין הגדול ביותר בגוף שלנו הינו הראש. התודעה שלנו היא זו שקובעת ממה אנחנו נחווה הנאה ועונג, וממה לא. למעשה, אורגזמה היא תופעת לוואי של הגוף, כאשר התודעה שלנו נמצאת במצב של עונג עוצמתי - כשאנחנו מרוכזים בעונג שהגוף שלנו מרגיש כרגע, הגוף שלנו יחווה אורגזמה בלי בעיה.

זוג במיטה (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')
זוג במיטה (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')


מה קורה במיטה אצל נשים ששוכבות עם גבר עם איבר קטן? איפה המחשבות שלהן נמצאות? לרוב זה יהיה ב"אני בטוח לא ארגיש אותו", "איזו באסה שיש לו כזה איבר קטן", "לקודם היה איבר גדול, איך נפלתי עכשיו" או כל דבר דומה שרק מכניס את התודעה של האישה למצב שלילי. זה, במקום להיות במצב שמחפש להרגיש עונג. כשהמחשבות של האישה מרוכזות על "אוף" ו"באסה", אין מצב שהגוף שלה יגיע לעונג או אורגזמה. 

בהדרכות שאני עושה בקליניקה שלי, אני מראה לנשים ולזוגות שמגיעים אלי, איך התחושות בגוף נשלטות על ידי המחשבות והפוקוס המחשבתי שלי, ואיך ניתן באמצעות המחשבה להתמקד באספקט מסויים של המציאות ובעצם לחזק אותו, כך שאם אני אחפש מה כן קיים בתחושה של איבר המין שמענג אותי, אני אמצא אותו וארגיש אותו. כאמור – יש הרבה עונג שאיבר בעל אורך "קטן" יכול לגרום לנו בגוף מבחינה פיזיולוגית – כל מה שצריך זה להתמקד בעונג הזה ולא במה שאין.

ההר יבוא למוחמד

מעבר לזה, נשים רבות שוכחות לקחת אחריות על העונג שלהן בזמן חדירה, ומפקידות את כל האחריות על הגבר החודר. מה יקרה אם אותן נשים תתחיל לדוגמה, לנוע בעצמן בזמן חדירה, ואולי לכוון את הגוף שלהן ואת הנק' המענגות שלהן, לעבר האיבר שנכנס לתוכן, כדי לדייק את המגע בעצמן? אם מוחמד לא בא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד, ובמקום להתבאס מכך שהחדירה אינה אפקטיבית, הנשים יכולות לכוון את הגוף שלהן כך שהאיבר של הגבר, יהיה גודלו ככל שיהיה, יפגע בדיוק במטרה המענגת. זה תקף, דרך אגב, לגבי כל גדלי האיברים ולא רק בגדלים קטנים.

אישה מקיימת יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
אישה מקיימת יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)


לסיכום, זה לא הגודל שקובע, אלא זו הגישה. נכון, גבר שיש לו איבר גדול יש לו יותר סיכוי לפגוע "בטעות" במקומות אסטרטגיים גם כשהוא לא יודע שהם בכלל שם, מאשר גבר עם איבר קטן. נכון, אישה שנמצאת עם גבר עם איבר גדול, יהיה לה יותר קל להגיע למצב תודעתי של עונג עם גבר כזה, מאשר עם גבר שהיא תתאכזב לראות את גודל האיבר שלו,

*אבל*

זה לא אומר שגברים עם איבר קטן לא יכולים ללמוד להיות מדויקים יותר. יש תנוחות ודברים שניתן לעשות כדי להגיע לדיוק בחדירה של האיבר, ככה שהם יוכלו לעשות את מה שאותם גברים עם איבר גדול לא יכולים לעשות עם כל הגודל שלהם. הנשים עצמן יכולות להזיז את גופן ולהגיע לפוזיציות גוף מסויימות כך שיהיה יותר קל לכל גבר שחודר אליהן, לא משנה אורך איברו, להגיע לנקודת הג'י. 

בהינתן הידע והמיקוד הנכון, אפשר להגיע לגבהי סיפוק ועונג מטורפים, ללא קשר ותלות בגודל האיבר. בנוסף, אם הגישה לכל נושא החדירה תהיה בריאה יותר וחיובית יותר – חיפוש אחרי העונג במקום התבאסות על המצב הקיים, התמקדות בגירויים החיוביים הקיימים במקום בציפייה שאני לא ארגיש כלום – כל אלו יכולים לשנות את מצב התודעה מקצה לקצה, ולגרום לתחושות עונג מנקודות שבעבר לא הרגשתן, כי הייתן עסוקות מדי בלהרגיש באסה. אל תוותרו מראש על גברים מדהימים ואיכותיים, רק בגלל שהטבע חנן אותם בנתונים פחות מרשימים באיבר המין.
מקווה שנתתי לכן ולכם חומר למחשבה. שיהיה לכם שבוע מענג במיוחד ותמיד תזכרו - אם הגודל היה קובע, אז הפיל היה מלך החיות ולא האריה.

אלון גושן הוא מרצה ומדריך לעונג ומיניות מועצמת, עוסק ולומד בתחום המיניות כבר יותר מ-15 שנים, ומשלב בעבודתו כלים מעולם הפסיכולוגיה, הפיזיולוגיה, הטנטרה, מיינדפולנס ועוד.

לקבוצת הפייסבוק של אלון בנושאי זוגיות ומיניות – "מחשבה יוצרת מיניות"    

לחצו למדריך חינמי לעונג מיני אורגזמי 

למידע נוסף על הדרכות מיניות, אישיות או זוגיות – הדרכות מיניות - אלון גושן  

אלון גושן (צילום: עדי שמאי)
אלון גושן (צילום: עדי שמאי)