"אומנותו - ערסיותו": דבריו מעוררי המחלוקת של חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) מעל בימת הכנסת שלשום, ממשיכים לעורר הדים רבים ולגרור תגובות מצד רבים, ביניהם גם השדרן והעיתונאי גיא פלג, שבמענה לאחד מהמאזינים שעלה לתוכניתו ב-103FM היום (שלישי), שיגר מסרים חריפים ביותר לחבר הליכוד.

בעקבות הכתבות נגדו: הצעד הדרמטי של חה"כ אמסלם נגד אולפן שישי

"אני מרשה לעצמי להשתמש במילים לא מכובסות", התריע מראש פלג בפתח דבריו למאזין. "אלה אמירות עלובות של פוליטיקאי עלוב, פשוט אמירות של 'ערס'. ממש ככה, 'ערס'. ממש דיבור של 'ערס'. זו האמת", התייחס העיתונאי לדבריו של אמסלם. "מדובר בפוליטיקאי שמעליב את תנועת הליכוד, הרי זה לא הפרופיל של הבוחרים שלה, ולא הפרופיל של המנהיגים שלה. יש פה איזה מין דואליות שמאוד קשה לפצח, כי מצד אחד הוא בהתנהגות השכונתית שלו כאילו מספק את הסחורה, כי זה צעקני ופרובוקטיבי וססגוני, והרי המדיה אוהבת את הפרובוקציה, ואוהבת את הססגוני ואוהבת את הצעקני".

דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אבל מן הצד האחר", הוסיף השדרן, "הדברים לא ראויים להתייחסות, כי הוא לא אדם חשוב. אני בטוח שחלק עצום ממצביעי הליכוד סולדים ממנו, סולדים מההתנהגות שלו. העובדה שהוא מייצג אותם מביכה בעיניהם, והיא מעליבה את הציבור כולו בישראל, שלא רוצה מנהיגים שיתנהגו כמו 'ערסים'".

"בכנסת ישראל לדורותיה היו אירועים קשים, והיו אמירות קשות ולא ראויות, ולא רק מאנשי ימין", המשיך. "אבל, יש כאן צבר חריג ביותר ויוצא דופן שמדובר בפוליטיקאי אחד. יש הבדל בין אמירה שנאמרת בלהט ויכוח, בלהט יצרים בתוך דיון שנמשך שעות. לפעמים אנשים לא ישנים, לא מקפידים במילה שלהם. היו דברים מעולם. אבל כאן, אתה רואה שיש כוונת מכוון, שהבנאדם יודע ש'אומנותו ערסיותו', הוא יודע שאם הוא לא ינבל את הפה לא ייתחסו אליו, כי הוא לא אדם חשוב ולא אדם מעניין. אם הוא לא יטנף, אם הוא לא ינבל את הפה, אם הוא לא ידבר נמוך - לא יתעסקו בדודי אמסלם. הוא לא מעניין, הוא מעניין רק בגלל שהוא מספק את המקום הכי נמוך בחבית, הוא הסמן הכי קיצוני של התת-רמה מבין הפוליטיקאים", סיכם פלג.