נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג סיים היום (שלישי) את ביקורו הרשמי בבריטניה, בפגישה עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. במרכז השיחה עמד נושא חידוש המשא עם איראן על תוכנית הגרעין שלה.

לאחר תיאום מוקדם עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הודה הנשיא הרצוג למארחו על החלטתו להוציא את ארגון החמאס אל מחוץ לחוק. הרצוג אמר כי מדובר במסר חשוב מאוד לארגוני טרור ולארגונים רדיקלים עולמיים אחרים שמנסים לערער את המצב במזרח התיכון. על כך השיב ראש ממשלת בריטניה: "אני חושב שזו הייתה החלטה נכונה. זו הייתה החלטה קשה ושנויה במחלוקת, אבל אני חושב שזה הדבר הנכון. דרך אגב, זו החלטה שלדעתי התקבלה מעט מיידי, לאור האירוע המחריד שראינו בישראל. אירוע נורא, נורא".

בהמשך, התייחס הנשיא הרצוג למשא ומתן עם איראן, סביב תוכנית הגרעין שלה. "עם כניסתכם למשא ומתן על הגרעין באיראן, אנו מצפים מבעלות בריתנו, במשא ומתן זה, להיות תקיפות ככל האפשר, כיוון שאנחנו לא מאמינים שהם פועלים בתום לב", אמר. עוד הוסיף כי "רק כאשר כל האפשרויות מונחות על השולחן, הדברים יוכלו להתקדם בכיוון הנכון".

האיחוד האירופי: "יש לשוב לשיחות הגרעין עם איראן בהקדם האפשרי" (צילום: רויטרס)

בנושא זה היה ראש הממשלה ג'ונסון מסויג קצת יותר. "גם הנקודה שלך לגבי איראן משמעותית, ואנו רואים מצב שבו לעולם אין זמן רב לטיפול בבעיה זו". עם זאת, קודם לכן סיפר הרצוג ל"מעריב" כי התרשם בשיחתו עם שרת החוץ הבריטית ליז טראס כי הבריטים מוכנים להיות קשוחים יותר בנושא מאשר ארצות הברית.

בסיום הפגישה הודה ג'ונסון לישראל על השתתפותה בוועידת האקלים ואמר כי יש לדון בחתימת הסכם סחר בין המדינות, לנוכח פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.