חוה זינגבוים, חלוצת הקוסמטיקה הפרה־רפואית בארץ, השיקה לאחרונה בדובאי את סדרת Remicronized פורצת הדרך, בשיתוף עם מחלקות הננוטכנולוגיה והביופיזיקה של אוניברסיטת בר־ אילן. “דובאי נחשבת מעוז גברי ורציתי להביא לפה דווקא נשים”, אומרת זינגבוים. “הבאתי קוסמטיקאיות שלי מכל המגזרים כדי להראות אחדות. דווקא פה רציתי להראות טכנולוגיה ישראלית, במקום שרק לפני כמה שנים היה סגור בפנינו”.


סדרת Remicronized היא פרי שיתוף פעולה בין חוה זינגבוים לפרופ’ רחל לוברט מהמחלקה לפיזיקה וכימיה ופרופ’ דרור פיקסלר מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר־אילן, שהוא גם ראש המכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים. הסדרה עושה שימוש בטכנולוגיית מזעור חדשנית, שמקטינה את גודלם המולקולרי של הקולגן והחומצה ההיאלורונית, כך שהם נשמרים גם בקרם. כרגע מדובר על פורמולה יחידה מסוגה בעולם, שהוכחה קלינית כחודרת ביעילות מעבר לשכבות העור השטחיות.


את הבשורה הזאת בחרה זינגבוים להשיק בכנס בהשתתפות כ־300 נשים בלב העסקים הפועם של דובאי. את הכנס פתחה בערב גאלה. כששאלתי אותה על ההערצה שהיא מקבלת מהקהל, זינגבוים הבהירה: “האהבה ההדדית מגיעה מחיבור עמוק. מה שאת רואה הוא תהליך שמתרחש הרבה מאוד שנים. אני חלק מהחיים של הקוסמטיקאיות הרבה מאוד שנים. אני מלווה אותן בכל הרבדים של החיים. זה מגיע ממני אליהן, ולא הפוך”.

אירוע ההשקה בדובאי (צילום: בר כהן)
אירוע ההשקה בדובאי (צילום: בר כהן)


נשאר במשפחה


זינגבוים היא שחקנית ותיקה בתחום הטיפוח והקוסמטיקה הפרה־רפואית. את החברה הנושאת את שמה הקימה בשנת 2004. “היה חשוב לי ראשית כל ללוות נשים ולתת להן פרנסה”, היא מסבירה. “היה לי ברור שהתכשירים שאני אפתח תמיד יפרנסו אותי, אך יפרנסו במקביל עוד נשים. בתחילת חיי הרגשתי חוסר, גם מנטלי וגם כלכלי, ולכן היה חשוב לי לתמוך בנשים. העולם שלי סובב סביב חיזוק החוסן הכלכלי והמנטלי שלהן. אני זמינה לנשים בכל שעה ובכל עת ללא קשר לעסק שלהן”.


זה נשמע תובעני, איך מנהלים עסק בצורה כזאת?
“מקריבים שעות שינה והיום מתארך. אני מגלה עם הזמן שמה שחסר לאנשים הוא אוזן קשבת, ולפעמים מדהים אותי שנשים מוצאות בי את האוזן הקשבת”.

איך תמכת בהן בתקופת הקורונה?
“בתחילת המשבר קיבלתי החלטה להישאר ולתמוך בקוסמטיקאיות ולא לפתוח פלטפורמת מכירה אונליין. כשהחליטו לסגור בשנייה את הקליניקות לקוסמטיקאיות, יכולתי ללכת לכיוון של מכירה ישירות לצרכניות, אך הבנתי שאם אני עושה זאת, לא יהיה לאותן נשים אפשרות לשקם את העסק. עשיתי לייב לראשונה בחיי וקראתי לקוסמטיקאיות לצאת מהדיכאון, לקום ולהציל את העסק שלהן".

"עודדתי אותן לשנות כיוון ולהתחיל לאבחן דרך הטלפון ובשיחות וידיאו, למכור מוצרים עד הבית. הן למעשה מכרו, ואנחנו עשינו עבורן את השילוח. עסקנו בזה כדי לקיים אותן ואותנו. חלקן ממש שגשגו בתקופה הזאת, כי הן גילו עולם חדש. כל בוקר פתחתי איתן בקפה בלייב. לדעתי בגלל זה גם יש בהן הכרת תודה. הן יודעות שהייתי יכולה לעבור לאונליין ובחרתי לא לעשות זאת”, הוסיף.


לא רק זינגבוים התגייסה למשימה, אלא גם בתה בת אל ניהלה הדרכות מקצועיות בלייב מהבית. גם שלוש מבנותיה האחרות של זינגבוים עובדות איתה בעסק.

איך זה לעבוד יחד?
“זה לא פשוט. לא פשוט לבנותיי לעבוד עם ההורים, לא פשוט להן לעבוד אחת עם השנייה וכרגע זה ככה. לכל אחת יש את הנישה שלה, כל אחת מהן היא בוגרת תואר אקדמי”.

מישהי מהן תיקח את ההובלה בעתיד?
“אני רואה את החברה הולכת לשינויים מאוד משמעותיים בעקבות הפיתוחים הטכנולוגיים שלנו וההתעניינות מחו”ל. כל אחת מהן חופשייה לקבל את ההחלטות שלה. שתי הבנות הגדולות שלי, ספיר ובת אל, עם ותק גדול בחברה, והן יכולות לחשוב על הדרך שלהן. החברה תהפוך מחברה משפחתית להרבה יותר גלובלית”.

זה קצת מפתיע שחברה ישראלית מציגה פיתוחים משמעותיים כל כך.
“נכון, ובעקבות הטכנולוגיה החדשה כבר פנו אליי חברות גדולות שרצו לרכוש אותה. אני לא מעוניינת למכור. פנו חברות שרצו לרכוש את החברה, גם את זה אני לא מעוניינת לעשות כרגע. בהחלט יש התעניינות בהשקעה ובפיתוח החברה ובהוצאתה לשלבים בינלאומיים. יש כמה אפיקים שנבדקים בצורה יותר אינטנסיבית, אני מניחה שבקרוב יהיו בשורות חדשות”.

המוצרים החדשים יהיו תחליף להזרקות?
“כיום אנחנו מסתכלים על העור כעל רקמה חיה ונושמת שעוברת תהליכים כאלה ואחרים. זאת הסיבה שאנחנו מפתחים תכשירים שמשמרים את העור כרקמה צעירה כמה שאפשר ולאורך זמן. כרגע אנחנו מתמקדים בפנים, אך בהמשך יושקו גם מוצרים לאזורים אחרים בגוף כמו הצוואר והידיים. בקרם החדש, התקשורת בין הקולגן והחומצה ההיאלורונית, והצורה שבה הם עובדים יחד בקרם, מדמה את האופן הטבעי שבו הם עובדים יחד בעור".

"בעזרת הקרם אנחנו מוסיפים מה שהעור מאבד באופן טבעי. הטיפול הזה לא מוחלף בשום דרך אחרת. כשאישה עושה בוטוקס זה נותן פתרון נקודתי, אך לא מטפל בבעיה של העור. גם כשמזריקים חומצה היאלורונית, עדיין העור זקוק לטיפול יומיומי”, הוסיפה.

סדרת Remicronized (צילום: כפיר זיו)
סדרת Remicronized (צילום: כפיר זיו)


הקרם ממלא את כל החוסרים?
“הקולגן והחומצה ההיאלורונית שאנחנו מחדירים לקרם מחזירים לעור חלק ממה שהוא מאבד עם הזמן, עקב שינויי מזג האוויר ותהליך ההזדקנות”.

מתי כדאי להתחיל בטיפול?
“מגיל 30”.