יועץ התקשורת של בנימין נתניהו לשעבר, ניר חפץ, המשיך גם היום בעדותו במסגרת תיק 4000. בדיון שנערך אתמול, נרשמו מספר אירועים, במהלכו השופטים מתחו ביקורת על קו החקירה של הפרקליטות, בעוד עד המדינה סיפר כיצד בני משפחתו של נתניהו נלחצו כששמעו על האפשרות שיחקרו את יחסם עם בני הזוג אלוביץ'. עו"ד מיכה פטמן, שייצג בעבר את נתניהו, שוחח על כך הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, טרם הדיון של היום. 

"אנחנו בתחילת הדרך ועוד לפני החקירה הנגדית כך שהדברים שנאמרים ייבחנו בהמשך בעצם בשני פרמטרים", קבע עו"ד פטמן בפתח דבריו. בהמשך פירט ואמר: "אלף, האם הם עומדים בקנה אחד עם הדברים האחים שהוא אמר בעדויות שלו ובית, האם הוא הגזים והמתיק את הסיפור לרעת נתניהו כי אז הדבר יפגע באופן ישיר במהימנות שלו".

עוד אמר עו"ד פטמן על עדותו של חפץ: "בהנחת עבודה שהוא מדבר באופן מקביל לעדותו, יש פנים לכאן ולכאן ושני הצדדים יכולים למצוא נקודות לעלוץ עליהן". לדבריו, התביעה מאוד מרוצה מהעדות של חפץ והקשר הישיר שהוא מספר על נתניהו ומעורבותו בכלי התקשורת. "הם לא מצפים ממנו לתת חיבור לנושא הרגולציה כי זה לא הנושא שלו, זה יהיה התפקיד של מומו פילבר", קבע. 

כשנשאל, האם הייתה בכלל בעיה בכך שנתניהו היה מעורב בענייני התקשורת, השיב עו"ד פטמן: "אנחנו מנסים להבין מה חושבת התביעה וקיבלנו תמונת מצב באמצעות הערות השופטים. הם דיברו הרבה על נושא התנהגות של שרה נתניהו ויאיר נתניהו והשופטים אמרו באופן מפורש 'אנחנו לא יכולים ללמוד מהאמירות של שרה ויאיר על מעורבות של בנימין נתניהו עצמו'". עוד אמר: "התביעה השיבה את שהשיבה ואולי לא אמרה את המשפט הכי חשוב".

בהמשך, התייחס להערת אחד השופטים כי שרה נתניהו לא עומדת למשפט. "היא לא עומדת לדין, לכן אומרים השופטים 'אנחנו לא יכולים להסיק ממה שהיא אמרה או עשתה שום דבר'. התביעה מנסה ללמוד מודעות של נתניהו גם מההתנהגות של שרה ויאיר נתניהו והשופטים לא אוהבים את הגישה הזאת". 

כנשאל, מה לגבי הטענה על שיבוש, בעקבות גריסת המסמך, השיב עו"ד פטמן כי "השיבוש אינו תואם את גריסת המסמך, מדובר על פגישה בין ניר חפץ לבנימין נתניהו שמעביר לו מסמך פומבי שנתן בידיו אלוביץ'. נתניהו, אני מעריך, יספר שהוא לא נוהג לשמור מסמכים, הגריסה לכשעצמה, לא נראה שהיא תביא תועלת ומסקנה נגטיבית כנגד בנימין נתניהו". 

על טענת תומכי נתניהו לפיה כל התיקים קורסים אחד אחרי השני, אמר עו"ד פטמן: "אני מוכן ללכת, לא לתחילת עדותו של ניר חפץ, אלא לסוף המשפט. תומכי נתניהו יגידו שהתיקים קורסים עד סוף המשפט ושונאי נתניהו יגידו שהתיקים נבנים וחמורים עד סוף המשפט". עורך הדין הסביר כי הוא אינו רואה כיצד הראיות משנות את התפיסה של שני מחנות אלה. "כשקראתי את עדותו של ניר חפץ, הרגשתי שהעדות מגלה טפח ומכסים טפחיים, עדות שיותר באה לרצות את החוקרים ולא עדות נקייה שבאמת אפשר לסמוך עליה במאה אחוזים", קבע. 

בסיום דבריו אמר: "בית המשפט יכול בהחלט לאמץ חלקים מעדותו, להם הוא ימצא תמיכה בראיות אחרות ולדחות חלקים אחרים. אני משוכנע שבפרקליטות היום הם לגמרי לא מתלוננים על עדותו אלא שמחים עליה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm