כתב אישום בגין רצח ובקשה למעצר עד תום הליכים הוגשו בסוף השבוע נגד תומר בוזגלו, בן 45 ממגדל העמק, הנאשם ברצח סטניסלב קושניר ז"ל, בן 35, תושב נוף הגליל. על פי ממצאי החקירה, המניע למעשה היה חובו של קושניר לבוזגלו, על סך של 1,400 שקל, והפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום תחת סעיף של "רצח באדישות". אחותו של המנוח, אוקסניה אלייב, שוחחה על כך הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וניסים משעל, בתוכניתם ברדיו 103FM

בפתח דבריה, העבירה ביקורת על האופן שבו היא ומשפחתה גילו על סיעף האישום. "גילינו את זה ביום שישי בהגשת כתב האישום לפני שבוע בערך, שהפרקליטות החליטה להגיש תביעה נגד תומר בוזגלו על סעיף רצח באדישות", אמרה. "לאחר החקירה הממושכת הם הגיעו למסקנה שהרצח באדישות. הוא בא ורצח אותו בדקירה אחת בלב אחרי איומים. הוא בא עם סכין, יצא מהרכב ודקר אותו בלב. זאת אומרת, הוא לא היה אדיש", קבעה. 

בתגובה, שאלו אותה המגישים, מדוע המשפחה מתנגדת לסעיף האישום של "רצח באדישות" אם בכל מקרה העונש המירבי עליו הוא מאסר עולם, על כך השיבה: "לכן אנחנו חוששים כי רצח באדישות זה גם רצח, זה סעיף 300 א' שהחוק היבש, אבל זו לא עמדת המדינה". לדבריה קיים חשש כי העונש שתדרוש המדינה יהיה פחות מין המקסימום בחוק. "זה סעיף חדש ואנחנו חוששים שהמדינה תבקש פחות ממאסר עולם. אלה החששות שלנו", ציינה. 

כנשאלה, האם היא ומשפחתה ביקשו הסבר לסעיף המדובר, השיבה אלייב: "אנחנו צריכים להיפגש עם הפרקליטות. ממה שאנחנו מבינים, הפרקליטות הבינה שהחוק היבש זה מאסר עולם, אנחנו לא יודעים מה עמדת המדינה ומה העונש שהפרקליטות תדרוש".

עוד סיפרה ותיארה כיצד נרצח אחיה. "אחי היה מאמין מאוד. אחרי כניסת שבת, לאחר שכולם התפללו וקידשו ופנו לאלוהים, הרוצח בא עם סכין לדקור אותו למוות. דקירה אחת בלב. הוא בא עם כוונה להרוג".

בהמשך, פרטה ממה נובעת התנגדות המשפחה לסיעף האישום: "רצח באדישות זה סעיף חדש שבא אחרי רפורמה של חוקים ב–2019. למדנו וראינו אף אחד לא מקבל מאסר עולם בגין רצח באדישות, זה לא עמדת המדינה". עוד אמרה אלייב: "יש חוק ויש את עמדת המדינה, היא לא תבקש מאסר עולם". עוד הוסיפה ואמרה: "כל כולי חוששת שהבן אדם יקבל סיכוי לצאת לחיים החופשיים, שלאחי לא הייתה האפשרות הזאת. הוא לא קיבל שום סיכוי לחיות".

בנוסף, טוענת המשפחה כי דמו של קושניר לא נוקה מזירת הרצח, והפנתה אצבע מאשימה לכיוון העירייה. "אחי נרצח בכניסה לבית, ממש. בין הבלוקים. היה שם המון דם ואף אחד לא ניקה את זה", אמרה אלייב."עיריית מגדל העמק שלחה מכונה לנקות אחרי שנציגה של אבו כביר התקשרה ואמרה שעדין יש שם סימנים. הוא נרצח בשישי בערב והניקיון הקרה רק בשני בבוקר, ולא ניקו את כמו שצריך", הוסיפה ואמרה כי לבסוף אנשים פרטיים ניקו את שאריות הדם. 

בסיכום דבריה, סיפרה אלייב כיצד מתמודדת המשפחה עם המקרה: "אנחנו שבורים, אמא שלי גרה שם לבד. אחותי ואני גרות רחוק, לא במגדל העמק". אלייב האשימה את העירייה ביחס כלפי אמה לאחר הרצח: "אף אחד מטעם העירייה, ואני יודעת שיש שירות פסיכולוגי ועובדי רווחה, אף אחד לא פנה לשאול מה שלומה. זו עיירה קטנה כולם מכירים את כולם, אף אחד לא בא לשאול 'גברת את צריכה משהו? את בסדר'? אף אחד. אנחנו לא מבקשים שיבואו ויפצו אותנו, דבר מינימלי, 'איך את, הבן שלך נרצח מול הבית שלך' וזה לא קרה".

מן הפרקליטות נמסר בתגובה: "לבית המשפט הוגש כתב אישום בגין עבירה של רצח באדישות שהעונש המרבי לצידה הינו מאסר עולם. כתב האישום הוגש לאחר חקירה מאומצת ולאחר בחינה מעמיקה של התשתית הראייתית ובהתאם לה. הפרקליטים המטפלים בתיק, נמצאים בקשר עם ב״כ משפחת המנוח ועדכנו את המשפחה בדבר הגשת כתב האישום קודם הגשתו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה". 

מעיריית מגדל העמק נמסר בתגובה: לטענה שדמו של הנרצח לא נוקה מהזירה: "הכתובת המרכזית להעברת פניות היא מוקד 106. מלבד פנייה אחת של ניקוי הרחוב, לא התקבלו פניות נוספות. הפנייה שהתקבלה טופלה על ידי צוות חזות העיר שביקר במקום פעמיים ויש בידינו תיעוד מצולם".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm