1. אליסה והאיילות

ילדים

האופרה הישראלית תעלה בחנוכה שתי הפקות לילדים

'אליסה בארץ הפלאות' היא גרסה אופראית ומשעשעת של הסיפור הקלאסי. בהפקה בימתית מיוחדת לכל המשפחה בשפה העברית והיא משלבת תפאורה ותלבושות ססגוניים. האופרה מאת דוד זבה בבימויו של גדי שכטר, לוקחת את הצופים למסעה הקסום של אליסה הנופלת לבטן האדמה ומגלה שלל דמויות ססגוניות ובהן הארנב הלבן, הכובען המטורף, הזחל המוזר, החתול צ'שייר וכמובן מלכת הלבבות שלא מוכנה להפסיד. את הדמויות האהובות והמוכרות של הסיפור יגלמו וישירו בעברית סולני וסולניות האופרה הישראלית. האופרה בליווי פסנתר ומיועדת לגילאי 4-9.

1.12 10:30, 12:30, באולם הקטן של בית האופרה  (כניסה מרחוב לאונרדו דה וינצ'י 28). לפרטים וכרטיסים 03-6927777, או tickets.israel-opera.co.il/categories/children

מתוך ''אליסה בארץ הפלאות'' (צילום: יוסי צבקר)
מתוך ''אליסה בארץ הפלאות'' (צילום: יוסי צבקר)

2. ללא מגבלות

מחול

להקת המחול הקיבוצי מעלה בבכורה את 'תעתוע'

רמי באר, מנהלה האמנותי של להקת המחול הקיבוצית, לא אוהב לדבר על יצירותיו. הוא מבקש להשאיר לצופה חוויה ראשונית, הפתוחה לפרשנות אישית ללא מגבלות, הטיות או הכוונות. תחת ניהולו האמנותי של באר, כוריאוגרף הבית והיוצר המרכזי ב-25 השנה האחרונות, נחשבת הלהקה לאחת מלהקות המחול העכשווי הייחודיות והבולטות בעולם. הלהקה מופיעה כדרך קבע על הבמות היוקרתיות והחשובות בארץ וברחבי העולם. יצירתו החדשה של באר בביצוע להקת המחול הקיבוצית, 'תעתוע', תועלה בבכורה עולמית במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. 

1.12 בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב. 20:00 קבלת פנים, 21:00 תחילת המופע. לכרטיסים בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה: 03-6927777, להקת המחול הקיבוצית: 04-9859730 שלוחה 112

מתוך ''תעתוע'' (צילום: אייל הירש)
מתוך ''תעתוע'' (צילום: אייל הירש)

3. היהודים באים

קולנוע

פסטיבל הקולנוע היהודי יפתח מחר בירושלים

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים חוזר להיקפו המקורי, ויתקיים באולמות הסינמטק בירושלים. אירוע הפתיחה יערך בנוכחות אח"מים ושגרירויות מהעולם, במהלך הפסטיבל יוקרנו סרטים ישראלים ובינלאומיים, ייערכו מפגשים בהשתתפות יוצרים ושחקנים מהארץ ומהעולם, הרצאות, פאנלים ודיונים, תחרויות סרטים נושאות פרסים, הופעות מוזיקליות חיות, הדלקת נרות חגיגית משותפת בימי החג ועוד. את הפסטיבל יפתח הסרט 'משחק המלכים', של הבמאי הגרמני פיליפ שטולצל, על פי ספרו של שטפן צוויג 'נובלת שחמט'. צוות השיפוט של התחרות הבינלאומית כולל את עורכת הקומדיה בטלוויזיה ענת ריבלין, הבמאי דוד אופק והבמאית שרון ריבה-קאן. הפילוסוף הצרפתי הנודע ברנאר-אנרי לוי, שעוסק דרך מסעותיו מסביב לעולם בקונפליקטים ובזכויות אדם יהיה אורח הפסטיבל עם סרטו הדוקומנטרי 'קרוב רחוק'. 

27.11-2.12 סינמטק ירושלים לפרטים וכרטיסים: https://jer-cin.org.il/he

מתוך ''משחק המלכים'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
מתוך ''משחק המלכים'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

4. מיינקראפט נגד פורטנייט

משחקי וידיאו

הקרב הגדול יתקיים בחנוכה

לראשונה בישראל האירוע שיענה על היריבות הגדולה ביותר בעולם הגיימינג בין שתי משחקי הוידאו החמים ביותר בעולם - מיינקראפט נגד פורטנייט. מיינקראפט נחשב למשחק הנמכר ביותר בכל הזמנים. מולו פורטנייט, המשחק שהולך ועולה בכמות השחקנים שמצטרפים אליו בכל יום ברחבי העולם, וכיום מונה מיליוני משתמשים. במהלך האירוע היוטיוברים הגדולים בישראל ותחרו בטורניר בקרבות ראש בראש. כמו כן יתקיימו משחקים בין הגיימרים והקהל, ייבחר אלוף האלופים ויהיו תחרויות עם פרסים. מנחה עידן תלם.

1.12 היכל טוטו חולון לכרטיסים: https://2207.kupat.co.il/show/minecraft

אירוע החנוכה הגדול של השנה: מיינקראפט נגד פורטנייט (צילום: מאי סביר)
אירוע החנוכה הגדול של השנה: מיינקראפט נגד פורטנייט (צילום: מאי סביר)

5. בין באך לבואי

מחול

הלהקה הניו יורקית 'קומפלקשנס' פותחת את עונת המחול בהרצליה

להקת המחול קומפלקשנס תפתח את עונת המחול של היכל אמנויות הבמה הרצליה עם המופע STAR DUST בו יבוצעו שתי יצירות המוקדשות לבאך ולדיויד בואי. הלהקה שהוקמה על ידי דווייט רודן ודזמונד ריצ'רדסון, שניהם סולנים לשעבר בלהקת אלווין איילי, מוכרת במפגשים שהיא מייצרת בין רקדנים מדיסציפלינות שונות ובכוריאוגרפיה חדשנית. המופע Star Dust לוקח את הקהל למסע גילוי היוצא מתוך הקלאסי ומגיע לפופ. בחלק הראשון תבצע הלהקה את 'באך 25' מאת דוויט רודן על פי מוזיקה של י.ס. באך ושל בנו קרל פיליפ עמנואל באך. בחלק השני יוצר הכוריאוגרף מעין מכתב אהבה לדיויד בואי בו מופיעים הרקדנים לצלילי להיטים כמו Heroes, Space Oddity ו-Young Americans. 

8.12-11.12, היכל אמנויות הבמה הרצליה, ז'בוטינסקי 15 הרצליה/ 13.12 בתיאטרון ירושלים

מתוך ''קומפלקשנס'' (צילום: Rachel Neville)
מתוך ''קומפלקשנס'' (צילום: Rachel Neville)

6. סיפור של חורף 

מוזיקה

פסטיבל עין כרם מציע מופעים, סיורים ובתים פתוחים

פסטיבל עין כרם ישלב אירועים חיים לצד מהדורה דיגיטלית. כל מופעי הפסטיבל, החיים והמשודרים הינם ללא תשלום. הפסטיבל ייפתח באירוע חגיגי בלייב של הדלקת נרות ומופע מוזיקלי רב תרבותי של להקת Seven Feelings. המבקרים יוכלו ליהנות גם מאוכל רחוב בדוכנים של המסעדות המקומיות. עוד במהלך הפסטיבל 'מותר להיות סנטימנטלי' עם נתן סלור וציפי זרנקין, מופע מוזיקת עולם 'בגובה העיניים והנפש' עם אבטה בריהון וניסן ונטורה, 'על גבול האור' עם אנסמבל ניגון ירושלמי ואלנתן שלום, להקת אלגריה ועוד. בנוסף תתקיים מסיבת DJ עם מיכל גסנר, תערוכת פיסון, מיצבים, מופעי מחול ואירועי בתים פתוחים וסיורים מודרכים.

2-3.12, לפרטים: einkeremfestival.co.il

אבטה בריהון (צילום: Nir Shaanani,באדיבות בית הקונפדרציה)
אבטה בריהון (צילום: Nir Shaanani,באדיבות בית הקונפדרציה)

7. פורטרט דרומי

קולנוע

פסטיבל דוקאביב נגב ירוחם ייפתח בשבוע הבא

פסטיבל דוקאביב נגב בירוחם יתקיים זו השנה השביעית בין התאריכים 5-7 בדצמבר בירוחם וגם בערד ומצפה רמון. בפסטיבל השנה יוקרנו סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם, מפגשים עם יוצרים, כיתת אמן לנוער, הקרנות לכל המשפחה והקרנות מיוחדות לתלמידים בירוחם. דוקאביב הוא פסטיבל הקולנוע הגדול בתל אביב והיחיד בארץ המוקדש לקולנוע דוקומנטרי. עמותת דוקאביב מקיימת מדי שנה גם את פסטיבל דוקאביב גליל במעלות תרשיחא ודוקאביב נגב בירוחם והסביבה, וכן הקרנות קולנוע דוקאביב בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ, ואת דוקוסטרים - תוכנית חודשית מקוונת באתר הפסטיבל. בערב הפתיחה של הפסטיבל יוקרנו בהקרנת בכורה סרטי פרויקט מראות ירוחם והנגב: פורטרט מקומי. הכניסה חופשית לאירועים בירוחם.

5-7.12 כל הפרטים באתר הפסטיבל: www.docaviv.co.il

מתוך ''אשת חיל'' (צילום: אנה סומרשף)
מתוך ''אשת חיל'' (צילום: אנה סומרשף)

8. בוא שיר עברי

מוזיקה

פסטיבל 'צלילים במדבר' ייפתח השבוע בשדה בוקר

פסטיבל 'צלילים במדבר' מציע ארבעה ימים של הופעות והפקות מקור, בהן אנסמבל גלעד אפרת וריקי גל שיבצעו עיבודים מיוחדים לשיריה המוכרים, 'נֶש –עברי',  אנסמבל רגע ועידן שרעבי במחול בסימן שירה עברית נשית, ו'שוב האייטיז כאן', מיטב השירים מהעשור הכי מעניין בזמר העברי עם אנסמבל אייל חביב ואורח מיוחד: אלון אולארצ'יק. לצד הפקות המקור, יועלו גם מופעים של יונתן רזאל, שלומי שבן, אסף אמדורסקי, יעל קראוס שרים החלונות הגבוהים, ומופע מחווה לשיריו של יוני רכטר, כמו גם יום שלם שיוקדש למשפחת בנאי עם שלושה מופעים בהשתתפות גברי אורי ובועז בנאי, אורנה בנאי ותזמורת המהפכה ועוד מופעים רבים חלקם חינם.   

1-4.12 לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: https://tzlilimbamidbar.co.il

אורנה בנאי (צילום: שי פרנקו)
אורנה בנאי (צילום: שי פרנקו)

9. מסע אל הג'ונגל

ילדים

להקת מיומנה מעלה מופע חדש וקצבי

'מאסאנמה' – האבולוציה של הקצב', הוא מופע חדש לכל המשפחה מבית קבוצת מיומנה. לאור הצלחת אדרבא – מופע לילדים של מיומנה שצפו בו מעל לחצי מיליון איש, מופע שכבש גם את ספרד והולנד, יוצאת מיומנה, לראשונה מזה שמונה שנים, במופע חדש לילדים. כתב וביים אודי גוטשלק. מופע מרהיב קצבי ומצחיק לכל המשפחה על יום בחיי שבט קדום בשם 'מָאסָאנָמה' שגילה את ההמצאה ששינתה את העולם – הקֵֶצֶב - וכך הפך ללהקה הראשונה בעולם. המופע מצחיק, מקפיץ ומשלב את הקהל באופן פעיל וקצבי כך שגם אתם תרגישו איך זה לחיות בג'ונגל.

27.11 בית החיל תל אביב/ 28.11 אודיטוריום חיפה/ 29.11 הנרי קראון ירושלים/ 30.11 משכן לאמנויות הבמה באר שבע/ 1.12 היכל אמנויות הבמה הרצליה/2.12 היכל התרבות ראשל"צ/ 4.12 היכל התיאטרון קרית מוצקין. לפרטים נוספים: www.eventim.co.il

''מאסאנמה'': מופע לילדים מבית מיומנה (צילום: רנבי)
''מאסאנמה'': מופע לילדים מבית מיומנה (צילום: רנבי)

10. מלכי הקסטות

מוזיקה

עיריית תל אביב עורכת מחווה מוזיקלית לתחנה המרכזית הישנה

במסגרת ציון 100 שנים להקמת שכונת נווה שאנן, עיריית תל אביב-יפו תקיים ביום חמישי הבא את אירוע 'צלילי שאנן', כמחווה למוזיקת הקסטות. הפסטיבל ייערך ברחוב הגר"א בשכונת נווה שאנן, אשר ייסגר לתנועה ויארח בשתי בימות לאורך הרחוב מגוון מופעי מוזיקה שמתכתבים עם ההיסטוריה התרבותית של התחנה המרכזית הישנה. בין המשתתפים בפסטיבל לירון עמרם והפנתרים מארחים את מרגול ויואב יצחק בחגיגה של פ'אנק-רוקנרול-מזרחית; נטע אלקיים במופע ארנא'ס - מוזיקה צפון אפריקאית באונד אלקטרוני עכשווי; סבבה5 בגרוב ופסיכדליה ים-תיכונית; רדיו בגדד עם מוזיקה עיראקית מסורתית; שיר דוד גדסי במופע חאליג'י-ימאני; רון פרץ בהיפ הופ מרוקאי וכמו כן יתקיימו תקלוטים, סדנאות ודוכנים.

2.12 החל מ-19:00 לאורך רחוב הגר"א, נווה שאנן, תל אביב. הכניסה חופשית

נטע אלקיים (צילום: אסטוונאת חי)
נטע אלקיים (צילום: אסטוונאת חי)