לא כולם יכולים להשקיע את ההון שהם חסכו על רכישת נכסים שונים. יוקר המחייה בישראל הביא לא מעט אנשים לבחון אחר אלטרנטיבות אחרות. אחת מהאלטרנטיבות היא לפתוח תיק השקעות מנוהל באחת מהחברות הקיימות. אז מה אתם צריכים לדעת לפני שתצאו למשימה? יש כמה אלמנטים שמוטב שתכירו עוד לפני שתעשו פעולה בהקשר מסוים.

האם אפשר לנהל את התיק לבד?
ההחלטה הסופית לגבי השאלה הזאת נמצאת אך ורק בידיים שלכם. אתם יכולים לקבוע מי ינהל לכם את תיק ההשקעות ועד כמה אתם תהיו מעורבים. יש כאלה שמעדיפים לנהל את התיק בעצמם, ואחרים שרוצים רק לקבל עדכונים. אתם מכירים את עצמכם הכי טוב, ולכן תדעו איזה מסלול הכי מתאים לכם. הכי חשוב שבסופו של יום תוכלו להרוויח באמצעות תיק השקעות. זה לא משנה אם תנהלו אותו בעצמכם או בעזרת איש מקצוע שייקח על עצמו את המשימה.

כמה הון התחלתי צריך לפתיחת תיק השקעות?
כל בית השקעות מגיע עם הדרישות שלו לגבי פתיחת תיק השקעות. ברוב המכריע של המקרים ישנה דרישה מינימלית להון התחלתי. לכן אנו מציעים לכם לבחון היטב את הנתון הזה על מנת שתוכלו לפתוח תיק השקעות. יכול מאוד להיות כי ההון ההתחלתי שלכם לא יהיה מספיק בחלק מבתי ההשקעות. כך שתצטרכו לעשות שיעורי בית עד אשר תמצאו את בית ההשקעות שתפור בדיוק למידות שלכם. החדשות הטובות הן שאין קו אחיד בין בית השקעות אחד לבין בית השקעות אחר.

האם מסוכן להשקיע כסף בתיקי השקעות?
מי שיספר לכם כי השקעה בתיקי השקעות היא לא מסוכנת, לא יודע על מה הוא מדבר. תיק השקעות מביא איתו מידה מסוימת של סיכון כמו כל השקעה אחרת. גם לרכוש נכס זה סוג מסוים של סיכון שלא תמיד יתברר כסיכון מינימלי. אך בהשוואה להשקעות אחרות, השקעה בתיקי השקעות היא בטוחה יותר. רוב מי שמשקיע בחוכמה בתיקי השקעות גם מצליח להרוויח לא מעט. אין סיבה שלא תמצאו את עצמכם בצד שמרוויח ולא בצד שמפסיד.

תוך כמה זמן יהיה ניתן לראות רווח?
לא מעט מהמשקיעים מגיעים לתהליך הזה כאשר הם חסרי סבלנות. יש כאלה שרוצים לראות את הרווח על המקום, ולא מוכנים לחכות יותר מידיי זמן. אז מה אנו מציעים לכם לעשות? קודם כל להיות סבלניים ככל האפשר. תיק השקעות לא עושה קסמים, ולכן הוא ידרוש מכם סבלנות רבה. לרוב כעבור מספר שבועות או חודשים תוכלו לראות את הניצנים של ההשקעה. אך ככל שתמתינו יותר, כך תוכלו לראות את הניצנים מתחילים לגדול ולהבשיל.