שר הביטחון בני גנץ חתם הבוקר (רביעי) במרוקו על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני עם המדינה באופן פומבי ותקדימי. ברקע החתימה אמר ראש האגף מדיני-ביטחוני זהר פלטי כי "מרוקו נלחמת בטרור במספר חזיתות לאורך השנים, חתמנו על ברית אסטרטגית של ידע". פלטי אמר את הדברים במסגרת תדרוך לכתבים, אותו העביר במהלך נסיעתו של השר גנץ.

"אנחנו נמצאים באירוע חסר תקדים ובאחד השיאים של הסכמי אברהם", אמר פלטי בפתח התדרוך. "מטוס עם משלחת ביטחונית, כולל קצינים על מדים ושר ביטחון שנוחת במרקש בגלוי ונפגש עם כל הצמרת הביטחונית והמדינית של מרוקו – שר החוץ, שר הביטחון, ראש המוסד, הרמטכ"ל. זה אירוע שלא ראינו בעבר. אני גאה באגף המדיני-ביטחוני בראשו אני עומד, שהוביל את תכנון ויישום הביקור הזה. זה אירוע מרגש שיש לו משמעויות ארוכות טווח על האינטרסים שלנו באזור ועל הסכמי אברהם בפרט. צריך לתת קרדיט לדורות של אנשים מארגוני ביטחון וזרועות נוספים שבנו את התשתית שקיימת פה".

פלטי הוסיף כי "לישראל יש מחויבות למרוקו שלאורך שנים קיבלה את היהודים, שמרה עליהם ושמרה על המסורת שלהם. זה הבסיס". לדבריו, "מרוקו נלחמת בטרור במספר חזיתות לאורך השנים, והיא מדינה שנאבקה באלקעידה ובגורמי ג'יהאד עולמי", ובשל כך "ההסכם שחתמנו יאפשר לנו לשתף פעולה באימונים, במידע".

"זה הסכם שיאפשר לנו לסייע להם במה שהם צריכים מאיתנו, כמובן בכפוף לאינטרסים שלנו באזור. יש כאן ברית אסטרטגית של ידע", ציין והוסיף כי "לישראל יש אינטרס להרחיב את שיתופי הפעולה שלה במרחב גם בהיבט הביטחוני", דבר שיאפשר את הידוקן של השותפויות בהסכמי אברהם".

גורם ביטחוני אמר בתדריך, כי "היחסים עם מרוקו לא מושתתים על מכירות אמצעי לחימה, אלא על חיזוק הקשר שלנו באזור ובניית קשר ארוך טווח שיהיה אבן יסוד בביטחון ישראל". הוא הדגיש כי "ישראל לא בונה על אף מדינה אחרת בשמירה על ביטחונה, אבל כל ברית יכולה לסייע לנו בשיתוף ידע ויכולות ובבניית הקשרים שלנו באזור", והוסיף: "היחסים של מרוקו עם ארצות הברית איתנים, והקשר עם ישראל הוא עוד נדבך שיכול לסייע להם".