אוצר הבשר: אם הייתם פוגשים את ראובן מייסלוס לפני חמש או שש שנים, הייתם נתקלים במהנדס מחשבים חנון וחייכן, שעובד שנים רבות בהייטק, בתפקיד בכיר באינטל (בעבר אפילו הקים סטארטאפ משלו), או בקיצור - הייטקיסט ישראלי ממוצע. הטמפרמנט הארגנטינאי שלו, הצורך בשינויים ובעיקר - האהבה לבשר - שברו את הכלים ולקחו את מייסלוס לצד השני. היום הוא אחד מבלוגרי האוכל המפורסמים בארץ.

ביקור על הגג שלו לארוחה קרניבורית במיוחד, גילתה לי את הנוף של אור יהודה הרגועה, וחלקת אלוהים שאותה טיפח מייסלוס, ומכילה כמה מעשנות, גריל ענקי, מזווה עשיר עד כדי קנאה, שולחן גדול לאירוח ובוצ'ר גדוש בבשר מעושן.

לא סתם בשר

את האהבה לבשר הוא קיבל כמובן מהבית, שם האסאדו - הגריל - וכל תהליך הכנת וצליית הבשר, היו טקסים שבועיים שנערכו בחיק המשפחה מאז ומתמיד. מייסלוס גדל ספוג כולו בריחות ובטעמי הבשר. היום הוא ה"meatcurator" (מאנגלית: "אוצֵר הבשר"). מייסלוס לא נראה כמו מישהו שנוח לו לתפעל אינסטגרם ולהתעסק בהאשטגים, ויעדיף בכל רגע נתון לתפעל מעשנות וגריל. למזלו יש לו את אישתו, נטע, שמצלמת ומתפעלת את כל העניין. ככה, לאט לאט, הפך בלוג הבשר שלו לאחד מהמסקרנים והגדולים שיש, עד כדי כך - שאפילו גורדון רמזי עוקב אחריו.

גורדון רמזי (צילום: רויטרס)
גורדון רמזי (צילום: רויטרס)

מפתיע למצוא אצלו בדף לא רק מנות בשר, אלא שפע וגיוון: מפסטה, דרך סושי ועד לפירות ים. מייסלוס לא מכין מנות במיוחד לדף, בשונה מהרבה בלוגרי אוכל, אלא דואג לצלם את כל מה שהוא והמשפחה שלו אוכלים. שאר המנות הן מיוחדות ונתחי הבשר מוצגים נטולי "שואו" ופוזה. זו גם הגישה של מייסלוס, להשתמש בדברים היומיומיים, ובכל נתחי הבקר (ולא רק בנתחים היקרים).

ומה התוכניות לעתיד?

את הבשר הוא קונה מהקצב הקבוע שלו ("מיט טו מיט") מאז שעלה מארגנטינה לבאר שבע לפני כ-40 שנה. מייסלוס קונה בדרך כלל רבע פרה, וחותך אותה בהתאם למנות אותן הוא רוצה להכין. לאחר החיתוך, הוא מכניס את הנתחים למקרר היישון הענק בחדר הסלון - לקנאתו של מי שבא להתארח. בקרוב השניים ינסו לאחד כוחות כדי לפתוח פס של מוצרי בשר משלהם. 

מייסלוס הוא אדם של אירועים קטנים ולא המוניים. עם זאת, הביקוש מהעוקבים דרש ממנו לקיים מדי פעם סדנאות מיוחדות על הגג, שכוללות שפע של מנות ואלכוהול - משמפנייה ובשר וואגיו, ועד פירות ים ודגים מעושנים.

חוץ מהארוחות המיוחדות שהולכות להתפרסם בפייסבוק שלו, הוא מתכנן לפתוח מקום "עלייה לרגל" לחובבי הבשר בארץ שיגיש נתחים היישר מהמעשנה, לצד מעדנייה עשירה של כל הבשרים וחומרי הגלם בהם הוא אוהב להשתמש. כמו כן, הוא מתכנן לקיים שם סדנאות בהן ניתן יהיה ללמוד מהידע המקצועי שלו, אותו יעניק באהבה, ללא כל אגו.

כיף לעקוב אחריו, ותאמינו לי שגם כיף לאכול אצלו.