תסבוכת פוליטית בשבדיה: שבע שעות בלבד אחרי שאושר המינוי ההיסטורי שלה כאישה הראשונה בראשות ממשלת שבדיה, ועוד לפני שנכנסה לתפקיד, הודיעה מגדלנה אנדרסון כי היא מתפטרת אחרי שהפרלמנט הצביע בעד הצעת התקציב של מפלגות הימין שבאופוזיציה.

אחר הצהריים הצביעו חברי הריקסדג בעד אישור הצעת התקציב של מפלגות האופוזיציה מהימין - המתונים השמרנים, הדמוקרטים השבדים והדמוקרטים הנוצרים. בעקבות זאת, החליטה מפלגת הירוקים לעזוב את הקואליציה מאחר שאינם מוכנים לפעול לפי התקציב של הימין.

שבע שעות וחצי בלבד קודם לכן, אנדרסון הצליחה להיבחר לראשות הממשלה ברוב דחוק, אחרי ש-174 מחברי הריקסדג הצביעו נגד, קול אחד בלבד מהנדרש כדי לסכל את המינוי. אולם פרישת הירוקים אילצה את אנדרסון להגיש את התפטרותה, על אף שהיא לא הייתה אמורה להיכנס לתפקיד עד פגישתה עם המלך קרל ה-16 גוסטב בעוד יומיים. בשל כך, ראש הממשלה בפועל, סטפן לפבן, ימשיך לכהן בתפקיד שבו הוא מחזיק מאז 2014.

"אני מבינה שזה נראה מבולגן מאד", אמרה אנדרסון. "מפלגה שרק הבוקר הצביעה בעד ראש ממשלה שיקים ממשלה מול מפלגה שכעת שינתה את דעתה, אבל הכל היה תלוי בהצבעה על התקציב".

כעת יתקיימו דיונים בין ראשי המפלגות לגבי המשך התהליך ומחר צפוי יו"ר הפרלמנט, אנדראס נורלן, להודיע על הצעדים הבאים, אולם עדיין ישנה אפשרות שאנדרסון שוב תצליח לזכות במינוי בהצבעה חדשה בפרלמנט. מנהיגת מפלגת המרכז, אנני לוף, מסרה כי היא תתמוך באנדרסון אם תתקיים עוד הצבעה, וזאת על מנת להבטיח שמפלגת הימין הקיצוני של הדמוקרטים השבדים לא תהיה שותפה לממשלה חדשה.