גל התחלואה ששוטף את אירופה לא מראה סימני דעיכה: סלובקיה, צ'כיה, הולנד והונגריה דיווחו כולן על שיאים חדשים במספר הנדבקים היומי, ומדינות נוספות ברחבי היבשת מכריזות על הקשחת ההגבלות במטרה לנסות לצמצם את היקפי התחלואה.

בצל התחלואה הרבה מומחים באיחוד האירופי המליצו לקדם את מתן מנות הדחף של החיסון לקורונה לאנשים מעל גיל 40, בהתבסס על עדויות מישראל ובריטניה, ומדינות רבות מטילות הגבלות קשות יותר על לא מחוסנים והופכות את החיסונים לחובה עבור אוכלוסיות רבות יותר. 

בסלובקיה הוטל סגר בן שבועיים במטרה לדכא את קצב ההדבקה המהיר ביותר בעולם, בצ'כיה יהפכו את החיסונים לחובה לאנשים מעל גיל 60 בכמה מקצועות ובהולנד הממשלה צפויה להכריז על צעדים חדשים ביום שישי.

בגרמניה אזורים רבים כבר החלו לכפות הגבלות מחמירות יותר על רקע גל הקורונה החמור ביותר במדינה עד כה, כולל דרישה מאנשים מחוסנים להציג בדיקה שלילית כדי להשתתף באירועים מקורים. גם שר הבריאות הפולני הודה שפולין תצטרך להחמיר את ההגבלות אם מספר המקרים היומי לא ירד בעתיד הקרוב.

באיטליה יוטלו הגבלות קשוחות על אנשים שטרם התחסנו, שימנעו מהם גישה למגוון שירותים, כמו בתי קולנוע, מסעדות ואירועי ספורט, לצד הפיכת החיסונים לחובה עבור קבוצה גדולה יותר של עובדים במגזר הציבורי. 

גם בצרפת יכריזו מחר על הגבלות חדשות לאור שיעורי ההדבקה שעולים ברחבי המדינה, אך לא מתכננים להטיל שם סגר חדש כמו בכמה מדינות אחרות באיחוד האירופי. הממשלה הצרפתית מנסה להימנע ממגבלות משמעותיות בחיים הציבוריים, ומעדיפה לאכוף ריחוק חברתי מחמיר, לזרז את מבצע החיסונים במנת הדחף ולהקשיח את הכללים לגבי השימוש בתו הירוק. 

 "אנחנו חייבים להגן על העם הצרפתי על ידי בנייה על מה שיש לנו, כדי להציל את חגיגות סוף השנה ולעבור את החורף הכי טוב שאפשר", אמר דובר הממשלה, שטען כי התו הירוק, המאפשר כניסה לבתי קפה, מסעדות, מוזיאונים, בתי קולנוע ומקומות ציבוריים אחרים לאנשים שחוסנו או שיצאו שליליים בבדיקת קורונה - הוא הסיבה המרכזית לכך ששיעורי ההידבקות בצרפת נמוכים יותר מאשר במדינות השכנות.