במסגרת אירועי יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, יקיים הערב מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב את הצעדה והעצרת השנתית שלו בתמיכת העירייה. "אנחנו יוצאות ויוצאים לצעדה כדי להזכיר – נשים זכאיות לחיים בביטחון", אומרות מתנדבות ועובדות מרכז הסיוע.

"אלימות כלפי נשים היא תופעה חברתית שלצערנו מתפשטת והולכת, ויכולה לבוא לידי ביטוי בשלל דרכים: פיזית, מינית, רגשית, מילולית או כלכלית. זו לא תופעה שפוגעת רק בנשים אלא בחוסן החברתי כולו, שנחלש יותר ויותר. מאז תחילת השנה נרצחו 20 נשים בידי קרוביהן, וקיימת עלייה דרמטית בפניות לקווי הסיוע שלנו עבור נפגעות תקיפה מינית".


השנה בחרו במרכזי הסיוע להפנות את הזרקור אל הסולידריות הנשית בכל הנוגע לשיח סביב אלימות כלפי נשים תחת הכותרת "#נאבקביחד". הצעדה תצא ב־18:30 מכיכר רבין עד רחבת הבימה, שם תתקיים עצרת מרכזית בהשתתפות אומניות, בהן נינט טייב. הצעדה תלווה גם בקמפיין רשת שבמסגרתו כל אישה מוזמנת לספר על הרגע שבו החלה להיאבק למען נשים ונגד האלימות כלפיהן תחת ההשטאג "#נאבקביחד", בצירוף תמונה שלה מהתקופה שעליה כתבה.

הרגע הזה יכול להיות מקרה קשה ששמעה עליו או הכירה מקרוב, פגיעה אישית, קורס באוניברסיטה שפקח את עיניה, מפגש עם אישה שגרם לה לצאת למאבק וכדומה. "מובן שגם גברים שרואים עצמם שותפים למאבק מוזמנים להצטרף לקמפיין הרשת", אומרים במרכז הסיוע.


גם בימים אלו עדים במרכזי הסיוע לגל נוסף של אלימות כלפי נשים. "רק לאחרונה התבשרנו בכאב על הירצחה של עאישה עבאדי ז"ל, ככל הנראה על ידי בעלה. ליטל יעל מלניק הייתה רק בת 17 כשנרצחה על ידי מטפל במוסד שבו הייתה מאושפזת, אחרי שניצל אותה מינית בעודה נערה חוסה תחת טיפולו", אומרים באיגוד מרכזי הסיוע ומוספים, "נערות רבות שחלמו להיות דוגמניות מצאו עצמן מנוצלות מינית על ידי שי אביטל, איש חזק ובעל שררה בתעשיית הדוגמנות וכל אלה הן דוגמאות בודדות וספורות למציאות יומיומית, שנשים רבות חוות רק משום היותן נשים".

ליטל יעל מלניק ז''ל. נרצחה בקרית מוצקין (צילום: באדיבות המשפחה)
ליטל יעל מלניק ז''ל. נרצחה בקרית מוצקין (צילום: באדיבות המשפחה)

במרכז בתל אביב מדווחים כי עדויות של נשים (גם קטינות) שנפגעו מינית על ידי פרופ' אריה לוין בעת שנבדקו אצלו ממשיכות לזרום אליהם.