פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים הדסה, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, על מנת להסביר למאזינים האם ישראל נכנסת בימים אלו לגל החמישי של הקורונה. לטענת הפרופסור, התשובה היא שהגל החדש כבר כאן, אך טרם ברור מה היקפו: "המספרים מדברים, אם זה יהיה גל קטן או גדול, אנחנו עוד נראה".

למרות זאת, מנהל מחלקת הקורונה התעקש כי הגל הנוכחי הוא בעיקר, אך לא רק, בקרב אנשים לא מחוסנים. "יש רוב של בין 70% ל-80% שהם מאושפזים לא מחוסנים. עדיין צריך לזרוק שכן יש כ-20% מאושפזים שחוסנו, כולל מנת הבוסטר, בעיקר אנשים מבוגרים שמערכת החיסון נחלשה, אבל גם מחוסנים יכולים להתאשפז ואסור לשכוח זאת", הדגיש מבורך.

לשאלתו של גיא פלג, אם היעילות של מנת הבוסטר דועכת, השיב הפרופסור: "תגובה חיסונית לא מודדים בהשערות אימונולוגיות. יש ירידה טבעית במספר הנוגדנים, אבל זה לא אומר שיש ירידה באפקט החיסון. אני מאמין שמנת הבוסטר תהיה ארוכת טווח למי שמגיב בצורה נורמלי לחיסון".

לאחר מכן, הוא התפנה לדבר על נושא ההגבלות על הציבור וטען כי מדיניות הממשלה הנוכחית לא שונה ממדיניות הממשלה הקודמת: "החליטו ללכת על מדיניות הכלה, לא יפריעו למשק לקרות. לגבי הגבלות חדשות, אני חושב שאנחנו לא מספיק מבינים שמדובר קודם כל על אחריות אישית".

"אני לא הייתי הולך לפסטיגל למשל", הדגיש הפרופסור, שהוסיף כי "אני לא אלך, אבל לא יודע אם הייתי אוסר את הקיום שלו. הייתי דואג שיהיה תו ירוק, אבל כאדם פרטי אני לא יודע אם הייתי רץ לאירועים כאלו".

לסיום, הוא התייחס לנושא חיסוני הילדים, אשר חלוקתם החלה השבוע, וציין כי עוד אין נתונים על כמות המתחסנים: "זה ממש התחיל ויש אלפי ילדים שהתחסנו, אבל זו רק התחלה אני לא חושב שאפשר לראות את זה תוך יום או יומיים". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm