"גן עדן לפדופילים": חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד) משמשת כיו"ר השדולה למניעת אלימות נגד נשים, ופועלת רבות בנושא הן במישור הפוליטי והן במישור המשפטי. ברק התארחה בפודקסט של עורכת הדין רות דיין וולפנר, וסיפרה על יוזמה שהיא מקדמת לחוקק חוק שצפוי להקשיח את היחס של מערכת אכיפת החוק בישראל כלפי עברייני מין בקטינים. היא הסבירה כי נכון להיום בישראל אין חוק שאוסר פיתוי קטינים, ועל כן הרשעתם של פדופילים פוטנציאליים בפלילים הוא קטן עד בלתי אפשרי.

"אנחנו נמצאים במדינה שאין חוק ואין עבירה שנקראת 'פיתוי קטין'", אמרה תחילה. "יש ניסיונות, יש את העבירה עצמה, כשכבר קורית עבירה או התעללות. אבל הפיתוי עצמו, המקום הזה שבו ילדה נכנסת לטלפון או למחשב ומתחילים להתחזות ולפתות אותה, ולקבוע איתה מקום פגישה - אין את זה כעבירה", הסבירה ברק. "יש כל מיני עבירות מסביב, אבל העבירה הזאת של הפיתוי - לא קיימת. היא קיימת בהרבה מאוד מדינות בעולם, ובישראל היא לא קיימת".

הפודקסט של עו"ד רות דיין וולפנר - ראיון עם ח"כ קרן ברק (הליכוד)

חברת הכנסת הסבירה את המקור שממנו התפתח הרעיון לחוקק את החוק: "הגיעו אליי המועצה לשלום הילד ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות פגיעה מינית, וביקשו עזרה לנסח חוק שייכנס לספר החוקים של פיתוי קטין, ויוכלו להרשיע גם בפיתוי קטין. זה יקל מאוד על הגשת תיקים של העבירה הזו לבית משפט".

"אולי זה ירתיע אחרי שירשיעו מישהו בעבירה", קיוותה ברק. "בדרך כלל העבריינים האלו לא מורתעים עד שיש עבירה והיא נחשבת, ועד שיש פרסום שמישהו הורשע בזה. אחרי שמישהו יורשע בזה הדברים יתחילו להסתדר אחרת. לכן, אני מאוד רוצה שהחוק הזה יעבור והוא מתוך צורך של מי שמטפל בילדים האלה אחרי שהם פגועים. משרד המשפטים כמעט תמיד מתנגד", הוסיפה.

"אני מבינה שאנחנו במדינה דמוקרטית, וגם לעבריינים יש זכויות", סייגה. עם זאת הוסיפה ברק כי לדעתה "אנחנו גן עדן לפדופילים, פר אקסלנס. היכולת במדינת ישראל להרשיע פדופילים שואפת לאפס. קודם כל לתפוס אותם ולהרשיע אותם זה כמעט בלתי אפשרי. כל פדופיל פוגע במספר אנשים בדרך כלל, לא באחד. האנשים שפגע בהם, לא עלינו, הופכים לפגועים בילדותם, בבגרותם הם הופכים בעצמם לפוגעים, ולכן זו סדרה אינסופית של פוגעים במכפלות, כל הזמן בחזקה ובחזקה ובחזקה".

היא סיכמה: "אנחנו כמדינה אמורים להגן על החברה ולעצור את כל המקרים האלה, כי החברה חשובה. נכון שצריך להתאמץ להרשיע, אבל לא להפוך את זה לבלתי אפשרי להרשיע, כי אז אנחנו משאירים את החברה מופקרת".

עו''ד רות דיין וולפנר (צילום: ענבל מרמרי, יח''צ)
עו''ד רות דיין וולפנר (צילום: ענבל מרמרי, יח''צ)