שר הביטחון, בני גנץ, סיים היום (חמישי) את ביקורו במרוקו, בו נחתם הסכם מסגרת בטחוני תקדימי עם המדינה הצפון-אפריקאית. "אני מציע להשתחרר מהציניות ולזכור שזה ביקור ראשון גלוי ומתמשך של שר הביטחון במרוקו, כולל כל ההיבטים הטקסיים. הביקור הוסיף גנץ הניח תשתית לשיתוף פעולה בטחוני ותעשייתי אני בטוח שמדינת ישראל תרווה נחת מהידוק היחסים. התקבלנו בלבביות והם התאמצו שהביקור יהיה מוצלח", אמר גנץ.

גורם ביטחוני בכיר הוסיף בתדרוך לעיתונאים: "ביקור של שר ביטחון, כולל הבלטה שלו בתקשורת ואירועים פומביים, זה דבר חסר תקדים ומשמעותי מאוד לביטחון ישראל ויחסי החוץ שלה".

בנושא סוגיית הגרעין האירני אמר גנץ: "אני אמשיך לדבר עם האמריקאים, כאשר לגבי המשא ומתן ההשיג הנדרש מבחינתנו שכל החורים בהסכם ייסתמו".

גורם ביטחוני סיפר כי במהלך הפגישות עם המרוקאים עלתה גם סוגיית החתרנות של איראן באזור: "בשיחות עלו פעולות שאיראן עושה גם באזור הזה ובמדינות אפריקה, וניסיונות שלה להתבסס במקומות נוספים מחוץ למזרח התיכון". גם כאן הוסיף הגורם ישנה ההבנה שיש חתרנות איראנית וזו עוד הוכחה, שאיראן היא לא בעיה ישראלית ויש צורך בהתגייסות עולמית.

הגורם הבטחוני הוסיף בנוגע להסכם כי המרוקאים הם בעלי ברית של ארה"ב, בדומה לישראל, ויש לכך משמעות אסטרטגית. לדברי הגורם יוקם צוות היגוי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, שיפעלולאורך השנה על מנת לקדם אינטרסים שונים. להערכת הבכיר כבר בקרוב תהיינה משלחות צבאיות הדדיות והעריך שאף יתקיימו תרגילים צבאיים משותפים.

בנוגע לעסקאות עתידיות ביטחוניות עם מרוקו אמר הגורם הביטחוני: "יהיו פרויקטים ועסקאות שיבואו. במהלך הביקור שר הביטחון לא חתם על עסקאות וכשמדובר בעסקאות גדולות הן נדרשות לעבור תהליכי אישור וחתימה".

לצד זאת הוסיף הגורם כי "ללא כל ספק הביקור יוביל לעסקאות, כאשר למרוקאים יש אתגרים רבים בהגנת הגבולות שלהם מול ירי טילים וגם בעולם הכטב"מים, וישראל יכולה לסייע להם בכך".

את הביקור סיים שר הביטחון בביקור בבית הכנסת רבי אליעזר די אבילא שם נפגש השר עם נציגי הקהילה היהודית המקומית.