דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי פרסם אחר הצהריים (חמישי) כי נחשפה פעילות של קצין צבא סוריה בשירות ארגון חיזבאללה באזור המפורז בגבול סוריה-ישראל. על פי הפרטים שנחשפו על ידי צה"ל, הקצין הסורי קיים תצפיות על ישראל מתוך אזורים אשר כניסת צבא סוריה אסורה אליהם מאז 1974. 

הקצין נקיב בשאר אלחסין, טוענים בצה"ל, משמש כמפקד פלוגה במערך המודיעין של חטיבה 90 בצבא סוריה. על פי המידע שפרסם צה"ל, אלחסין עוסק בשגרת תצפיות לאורך הגבול עם ישראל, בתחומי החקר של עמדות התצפית ובסיורים שונים בחזית. חלק מסיוריו מתקיימים באזור החיץ, בהם על פי הסכם הפרדת הכוחות עם ישראל מ-1974 אסורה נוכחות צבאית סורית.

כחלק מתפקידו, מספרים בצבא, מלווה אלחסין אנשי חיזבאללה שונים ואף מתאם טיפול ותיקון עמדות תצפית השייכות לארגון הטרור ולעיתים אף לאיראן. לא פעם עושה ארגון הטרור השיעי שימוש בתוצרים של עמדות תצפית אשר מתופעלות על ידי הקצין.

"נקיב בשאר וחטיבה 90 אליה הוא משתייך, פועלים בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור חיזבאללה ועם איראן, תוך ניצול המצב הקשה בדרום סוריה ושימוש ציני בתושבי המקום", אמר סא"ל אדרעי. "כוחות צה"ל עוקבים אחר הנעשה מעברו השני של הגבול ואחרי כל אדם המנסה לפגוע בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. המשטר הסורי אחראי לכל פעילות המבוצעת משטחו נגד מדינת ישראל, סיכם.