הרמטכ"ל, אביב כוכבי, פרסם היום (חמישי) איגרת לחיילי צה"ל בנושא יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, והתייחס לסיפור שנחשף לראשונה במעריב אודות סא"ל דן שרוני, מפקד בית הספר לנהיגה בבה"ד 6, אשר נעצר ב-9 בנובמבר 2021 בחשד לביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות.

"מוטלת עלינו החובה למלא את החוזה הלא כתוב בינינו לברך עצמנו לבינינו לבין העם, ולממש את עיקרון 'האדם יקר', ובכלל זה שמירה על כבודן של הנשים בצה"ל. כל פגיעה, פיזית או מילולית, היא חרפה, ולא נקבל שום פגיעה ישירה או עקיפה בגברים ובנשים כאחד. לאחרונה התגלה כי קצין בדרגת סגן אלוף תיעד בסתר לאורך שנים חיילות ומשרתות קבע. זוהי התנהגות פסולה וחמורה שאנו מגנים ומוקיעים, ועל כן, במקביל להליך הפלילי ולמיצוי הדין עמו, נפעל להדחתו המיידית", כתב כוכבי.

"העיקרון שקבענו הוא "אפס סובלנות" ועל פיו נפעל נוכח כל חריגה. חובתנו ליצור סביבה המכבדת את כל המשרתות והמשרתים בצה"ל. סביבה הנוהגת בדרך ארץ, שומרת על הפרטיות, מתחשבת בצרכים האישיים ומייצרת ביטחון ותחושת ביטחון על ידי החברים, הפקודים ובראש ובראשונה על ידי המפקדים. עלינו לעסוק בנושא באופן פעיל - ללמד ולחנך, לקיים תהליכי אכיפה ובקרה, לעודד דיווח על כל אירוע בלי יוצא מן הכלל ולטפל באופן נמרץ והחלטי בכל חריגה", הוסיף.