פרשת "הסרסור בסוהרות": היחידה לחקירות סוהרים (יח"ס) בלהב 433 במשטרה הודיעה הערב (חמישי) על פתיחת בדיקה מחודשת של החשד לסרסור סוהרות חיילות ע"י קצינים בכלא גלבוע. במסגרת החקירה, המשטרה תזמן לגביית עדות את מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שיטרית.

הבדיקה המחודשת הינה תולדה של העדות שמסר אתמול והיום מפקד כלא גלבוע, שאישר את החשד לפיו גורמים בבית הסוהר העבירו סוהרות חיילות לידי אסירים ביטחוניים לצורך קיום יחסי מין וקידום מטרותיהם, במסגרת ההתנהלות בכלא. בעבר התנהלה חקירה, שנסגרה בהיעדר ראיות מספיקות. במסגרת אותה פרשה אולצה קצינה בשירות לפרוש.

עדות מפקד כלא גלבוע (צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים)
עדות מפקד כלא גלבוע (צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים)

כזכור, מוקדם יותר היום פנה השר לביטחון פנים, עמר בר לב, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לבדוק אפשרות לערוך בחינה נוספת של הממצאים שעלו בתיק החקירה. 

בהודעה מטעם בר לב נמסר: "לאחר שוועדת הבדיקה הממשלתית בנושא בריחת האסירים מבית סוהר גלבוע הודיעה כי האירוע שעלה מעדותו של מפקד בית הסוהר אינו עניין שייבדק על-ידי הוועדה, פניתי ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בהמלצה לערוך בחינה נוספת של הממצאים שעלו בתיק החקירה שבוצעה על-ידי היחידה לחקירות סוהרים וכן של החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד הסוהרים המעורבים בפרשה". 

השר הוסיף "הדברים המתוארים בעדותו של גונדר משנה פרדי בן-שטרית, שבוצעו לכאורה בסוהרות בשירות חובה, מעלים קבס ומזעזעים". כמו כן, בשיחה שקיים עם מפכ״ל המשטרה, רב-ניצב שבתאי, עודכן השר כי במשטרה בוחנים את העדות.

עו"ד גליה שמילוביץ', המייצגת את אחת הסוהרות שנוצלה מינית בכלא גלבוע, שוחחה אתמול עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM וקראה לפתוח מחדש את החקירה: "הלקוחה שלי נענשה על זה שהיא העזה לסרב שיבצעו בה מעשים מיניים. משהו מאוד משובש בשב"ס, לא משרתים את הציבור אלא את המחבלים". 

היא סיפרה על הדברים הקשים שחוותה מרשתה: "הלקוחה שלי עברה תקיפה על ידי אחד המחבלים שבסופו של דבר הוגש נגדו כתב אישום. היא למעשה הראשונה שזועקת וכתוצאה מזה שהיא הגישה תלונה היא עברה תהליך שמביא אותה בסוף לעזוב את מקום עבודתה והיא לא עובדת שם יותר".

"על התלונה שלה היא נענשת במשך תקופה ארוכה, על זה שהיא העזה לסרב שיבצעו בה מעשים מיניים. זה פשוט כל כך מזעזע וההתנהלות של השב"ס והכסת"ח שמתנהל שם, בסופו של דבר אף אחד מהמפקדים לא הוגש נגדו כתב אישום למרות כל התלונות שצפות. פשוט השליכו אותן", הוסיפה.