התוכנית התלת־שנתית להעצמה של החברה הדרוזית והצ׳רקסית, בגובה של 3 מיליארד שקל לשנים 2021־2023, תובא לאישור בישיבת הממשלה ביום ראשון. 

מטרת התוכנית, שמוביל השר במשרד האוצר חמד עמאר (ישראל ביתנו), היא להביא לצמיחה ביישובים הדרוזיים. לשם השוואה, מאז ראשית שנות ה־2000 כל תוכניות החומש שנעשו ל־18 היישובים הדרוזיים בגליל ובכרמל תוקצבו בפועל בסכום של 3 מיליארד שקל.

התוכנית, שצפויה לקבל את אישור הממשלה, כוללת השקעה של מאות מיליוני שקלים לתכנון ובנייה ביישובים הדרוזיים;  והשקעה מאסיבית במערכת החינוך ביישובים - לראשונה יוקם בישראל  מרכז מדע ומחקר דרוזי, שיעסיק את מיטב החוקרים האקדמאים מהעדה הדרוזית. 
כמו כן, אחרי הקפאה של כמעט שנה במכרזים, ישווקו קרקעות לחיילים המשוחררים. לראשונה הסבסוד לחלקות לחיילים המשוחררים יעלה לגובה של עד 400 אלף שקל, במקום 300 אלף שקל עד היום.

התוכנית כוללת גם את שיפור התשתיות והתחבורה ביישובים, קידום התיירות, שילוב בהייטק, וכן תקציב לתכנון הקמת יישוב דרוזי חדש.
עוד בשנת 2016 אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את החלטת הממשלה מנובמבר 2012 להקים יישוב דרוזי חדש בצפון. לפני חמש שנים הוחלט כי היישוב  יוקם בתחום המועצה האזורית גליל תחתון. מדובר ביישוב דרוזי ראשון המוקם על ידי המדינה מאז הקמתה.

על אף החלטת הממשלה מלפני חמש שנים, הפרויקט נתקע ולא קודם. כעת הוחלט להשקיע בקידומו, והמטרה היא לסיים את תכנון היישוב במהלך השנתיים הקרובות. 

השר עמאר, שהוביל את התוכניות להעצמה של החברה הדרוזית יחד עם הרשות לפיתוח חברתי־כלכלי ביישובים הדרוזיים, אמר ל"מעריב": ״לאחר שנתיים שלא הוזרם תקציב למועצות המקומיות הדרוזיות, בנינו תוכנית חסרת תקדים, שתביא לצמיחה ושגשוג ביישובים הדרוזיים. השקענו רבות בתחומים החשובים לבני העדה, כמו בתכנון ובנייה, חינוך וחלוקת חלקות מסובסדות לחיילים משוחררים".