ממשלת דרום אפריקה תקפה היום (שבת) את המדינות הרבות שהטילו איסורי טיסה והגבלות תנועה, זאת בשל וריאנט הקורונה החדש שהתגלה בשטחה, ובינתיים התפשט למדינות נוספות - בהן ישראל. ההחלטה של מדינות רבות לאסור על נסיעה למדינות באזור, ולבטל או להגביל טיסות המגיעות או ממריאות לשטחה, מהווה איום על התיירות, ותחומים נוספים בכלכלה של המדינה. 

חולה ראשון ב"אומיקרון" אותר בגרמניה, חשד ל-61 נוספים בהולנד

כאמור, בדרום אפריקה נמצאים כמה מהמדענים והאפידרמולוגים המובילים בעולם, אשר הצליחו לזהות גרסאות מתפתחות של נגיף הקורונה, ואת המוטציות שלהן, בשלב מוקדם מאוד. הווריאנט החדש, אומיקרון, התגלה עד כה במספר מדינות, בהן בלגיה, בוסטאנה, ישראל והונג קונג, ומספר מדינות נוספות דיווחו על חשד לתחלואה בו. 

מתחם חיסוני קורונה בדרום אפריקה (צילום: LUCA SOLA/AFP via Getty Images)
מתחם חיסוני קורונה בדרום אפריקה (צילום: LUCA SOLA/AFP via Getty Images)

"הסבב האחרון של הטלת איסורי טיסה לשטחנו, דומה להענשת דרום אפריקה על יכולת הריצוף הגנומי המתקדם שלה, והיכולת לזהות גרסאות חדשות של הקורונה מהר יותר", נמסר מהמשרד ליחסים בינלאומיים ושיתוף פעולה, "צריך למחוא כפיים למדע המצוין - ולא להעניש". במשרד החוץ תקפו את המדינות הללו, וציינו כי בעוד שהווריאנט החדש זוהה במספר מדינות נוספות בעולם, התגובה העולמית אליהן היתה "שונה מאוד" מזו שהופנתה כלפי דרום אפריקה. 

שר החוץ נדלאי פנדור אמר כי "הדאגה המיידית שלנו היא הנזק שההגבלות והאיסורים הללו גורמים למשפחות, לתעשיות התיירות והנסיעות, ולעסקים". הוא הוסיף כי הממשלה היתה בקשר עם המדינות שהטילו את האיסורים הללו, במטרה לשכנע אותם לחשוב על כך שנית.