שרת הפנים, איילת שקד, הודיעה הערב (שבת) במהלך התוכנית 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12 על החלטה לקיצור שעון החורף בכשלושה שבועות.

בתגובה להחלטה אמרה השרה שקד כי "קיצור שעון החורף יאפשר חיסכון עלויות למשק וגם לא יפגע בציבור התלמידים ובציבור המתפללים. בכך ישראל למעשה מתאימה עצמה לנהוג בארה״ב שגם שם מזיזים את השעון בתחילת מרץ". בנוסף לכך אמרה כי ההצעה תובא לאישור הכנסת בחודש הקרוב.

כזכור, בחודש שעבר חברי הכנסת עלי סלאלחה, מיכל רוזין, מוסי רז וגבי לסקי הגישו הצעת חוק לביטול שעון החורף החל מהשנה הבאה. מהותה של הצעת החוק להעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות רבות שהחליטו לבטל את שעון החורף על מנת להגדיל את החיסכון באנרגיה וחשמל, הפחתה בתאונות דרכים, הארת כבישים, רחובות ומדינה שלמה. 

לדברי הצעת החוק, ברוב מדינות אסיה, אפריקה ודרום אמריקה אין מעבר בין שעון חורף לקיץ שנים ארוכות. אין שום סיבה להחשיך מדינה שטופת שמש כמו ישראל. עוד צוין כי שעון קיץ מאפשר לאזרחי ישראל עוד שעות פנאי מוארות בסוף היום - דבר שהוכח כתורם למצב הרוח והבריאות הנפשית של רבים.

שעון החורף בישראל מסתיים כיום בין יום שישי שלפני יום ראשון האחרון של חודש מרץ בשעה 02:00, בדומה לאירופה. מנגד, בארצות הברית ובקנדה (למעט אריזונה, הוואי, ססקצ'ואן, ומספר אזורים נוספים) השעון מסתיים מיום ראשון השני של אותו החודש.