הוא התחיל כמשורר מצליח והפך לכוכב פופ. בעל קול בס שכבש נשים רבות. ב־50 השנים האחרונות הוא היה חלק מפס הקול של חיינו. הזמרת הידועה ג'ודי קולינס, שהקליטה את אחד משיריו, היא זו שעודדה אותו בתחילת דרכו להלחין ולשיר את השירים שכתב. כשקיבל את הצעתה הוא הפך למוזיקאי שגרם להתרגשות גדולה בעולם.

הוא נולד למשפחה יהודית ממוצא פולני־ליטאי בשם אליעזר הכהן. משפחתו השתייכה לקהילת שער השמיים, קהילה יהודית אורתודוקסית בקוויבק שבקנדה.

הוא נחשב אלגנטי, אדיב ובעל נימוסים מיושנים. הוא היה זמר־מוזיקאי, משורר, סופר וצייר, שיצירתו התאפיינה בביטוי של רגשות עזים. את הלהקה הראשונה הוא הקים בגיל העשרה. הלהקה ניגנה בעיקר שירי פולק אמריקאיים. את קריירת הכתיבה שלו הוא התחיל בשנת 1951 כשהוא נתמך בקרן שהוריש לו אביו, שהיה מהנדס, חייט ובעל חנות בגדים בקנדה.

כשעבר להתגורר בארצות הברית, הציב לעצמו מטרה להפוך לזמר ומלחין. לאחר שאחד משיריו הפך ללהיט, החליט אחד מחשובי מגלי הכישרונות במאה ה־20 להמר עליו. בשנות ה־30 לחייו, לאחר שהפך למלחין וזמר, הוא פרש מהופעות ועבר להתגורר במנזר ליד לוס אנג'לס, שם הוא שימש במשך שש שנים כעוזרו האישי וכנהגו של ראש המנזר, למרות שהיה יהודי.

אלבומו הראשון היה כישלון מסחרי, אך אלבומו השני זכה להצלחה גדולה וכלל כמה משיריו המוכרים. בסוף שנות ה־60 יצא לסיבוב הופעות עולמי שכלל את צפון אמריקה ואירופה. ההופעה האחרונה בסיבוב ההופעות נערכה בירושלים. את אחד משיריו, שהפך לשיר גדול בכל הזמנים, הוא כתב במשך שש שנים. רק מעטים יודעים שבתחילת דרכו הוא דרש מהמפיק האישי שלו להופיע בבתי חולים פסיכיאטריים. הוא לא גילה מדוע ביקש לעשות זאת וחברי הלהקה לא שאלו אותו על כך. בביוגרפיה שפורסמה עליו נכתב שהוא התמודד עם התקפי דיכאון קשים מגיל 20. ההערכה היא שהוא ירש את הדיכאון מאמו שהייתה מאושפזת באגף פסיכיאטרי של אחד מבתי החולים בארצות הברית.

למרות הצלחתו הוא סירב לקבל פרס ספרותי יוקרתי ונימק זאת בכך שהעולם הוא מקום חסר רחמים, שממנו אין לו כוונה לקחת מתת. הוא מעולם לא נישא. אהובתו המיתולוגית, נורווגית במוצאה שאיתה הוא חי בשנות ה־60, אמרה עליו, כמו רבות אחרות, שהיה רודף שמלות. בשנת 2008 התווסף שמו להיכל התהילה של הרוקנרול. דבר מותו פורסם שלושה ימים אחרי שהוא הלך לעולמו.

אתם מוזמנים לגלות - מיהו האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שהיה בן זמנם של טולסטוי ודוסטויבסקי והגיע לכתיבה בדרך מקרה, הוא אנטון צ'כוב, רופא, מחזאי וסופר רוסי.