לקראת אירועי החנוכה הצפויים להתקיים השבוע ברחבי הארץ, עולות יותר ויותר קריאות לבטלם, או לפחות להטיל מגבלות על מספר המשתתפים. הסיבה: חשש מזינוק בתחלואה בנגיף הקורונה. החשש מתגבר בשל הווריאנט החדש של הנגיף, אשר התגלה בסוף השבוע גם בישראל.

כך למשל כתב אוהד יחזקאלי, דובר בית החולים אסותא אשדוד, בעמוד הפייסבוק שלו: "אני לא רופא, ולא בן של רופא, אבל ראיתי מקרוב כיצד מחלקות הקורונה התמלאו, ורובן הגדול על ידי אלו שאמרו לי זה לא יקרה".

עוד הוסיף יחזקאלי כי "לא צריך תואר ברפואה כדי להבין שהכנסה מסיבית של ילדים למקום סגור היא מתכון בטוח לאסון והדרך המהירה לצרף קליינטים חדשים למחלקות קורונה. נכון, הילדים נפגשים גם במערכת החינוך בכיתות בבית הספר, אך שם מדובר בצורך אמיתי, ובמספרים קטנים בהרבה (מה גם שבאופן יותר מסודר) ולא באירוע שהינו פריווילגיה בלבד ללא שום ערך מוסף. בבחירה בין שמירה על החיים, ראוי שהמדינה וההורים יקבלו החלטות טובות יותר".

מנגד, ישנם הורים הטוענים כי החלטה לבטל את מופעי החנוכה תפגע בילדים. "הם מחכים לזה כל השנה. גם ככה בשנתיים האחרונות הדרך שבה הם חוו את המופעים השתנתה מאוד. עם הבן הבכור שלי היינו כמעט כל חודש בהצגה או סרט, ועכשיו עם הילדים הקטנים אני בקושי הולכת. עד שכבר יש הזדמנות – זו תהיה טעות לבטל את המופעים", טוענת דבורה בן ששון, אם לשלושה מרמת גן.

קורונה - ארגון הבריאות העולמי הכריז על וריאנט "אומיקרון". צילום: רויטרס

על רקע השיח בנושא, פרסמו בהפקת הפסטיגל רצף תמונות בעמוד הפייסבוק שלהם שבהן נכתב: "הפסטיגל הוא מופע בטוח. הכניסה למופעים תתאפשר בהצגת תו ירוק בתוקף בלבד או בדיקת קורונה מהירה שלילית המקנה תו ירוק". מדי חנוכה, הפסטיגל נחשב לאטרקציה הגדולה ביותר בקרב ילדים, ולכל מופע מגיעים אלפי ילדים עם הוריהם.