הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית, כאשר על סדר יומה מספר נושאים, בהם אישור מינויו של שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, כחבר הוועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים למשרד היועץ המשפטי לממשלה, וכן אישור ההגבלות עליהן החליט קבינט הקורונה אמש.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח את דבריו בהתייחסות לווריאנט החדש: "נתחיל בחדשות וריאנט האומיקרון. הזן מתפשט בעוד מדינות בעולם, ועוד ועוד מדינות בעולם מטילות הגבלות. הפעלנו צעדים מחמירים כדי לשמור על ישראל מוגנת מבחוץ ופתוחה מבפנים. ככל שנדע יותר נדייק את הצעדים שלנו. אני מבקש מהציבור סבלנות ומשמעת. אני מבין את העייפות של החיים בצל הקורונה. זה לא קל לאף אחד, אבל זו המציאות".

"המשימה שלנו כממשלה היא לאפשר חיים שגרתיים ככל האפשר. אנחנו מבצעים הערכת מצב בכל יום מחדש, מעריכים את גודל וסוג האיום ומתאימים את ההגבלות והצעדים. צריך להדק גבולות כדי לשמור על ישראל בטוחה מבפנים. אני מבין שצריך אולי לשנות את יעד החופשה, זה קורה גם אצלי במשפחה. ההגבלות לא צעד קל, אך זה צעד זמני והכרחי. יש ענפים שנפגעים מכך ואנחנו נותנים על כך את הדעת. יש לנו חיסונים, אני מבקש מכולם - לכו להתחסן", הוסיף בנט.

בהמשך התייחס בנט לחידוש שיחות הגרעין בווינה: "ישראל מודאגת מהזרמה של מיליארדים לאיראן תמורת הגבלות לא מספקות בתחום הגרעין. זה מסר שאנחנו מעבירים לאמריקאים ולשאר המדינות. חשוב מאוד שבעניינים שנוגעים לביטחון המדינה הממשלה מדברת בקול אחד".

השר אלי אבידר אמר לפני פתיחת הישיבה: "היום אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ, הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את כל הרעות החולות של הממשלה הקודמת. אני מצפה מכולם להצביע נגד, זו חציית קו אדום מטורף".

אלי אבידר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אלי אבידר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

שר התיירות, יואל רזבוזוב, אמר לפני הישיבה כי תחרות מיס יוניברס, המיועדת להתקיים באילת ב-12 בדצמבר, תקיים כסדרה על אף התפשטות וריאנט האומיקרון וההגבלות על הכניסה לישראל.

בהמשך הישיבה, הממשלה אישרה את ההחלטה שגיבשה שרת העלייה והקליטה תמנו שטה להעלאת כלל הממתינים להם קרובי משפחה מדרגה ראשונה בישראל.

ההחלטה מהווה יישום של החלטת הממשלה משנת 2015 (החלטה 716) שקבעה שכלל הממתינים באתיופיה יועלו לישראל - אך זו לא יושמה עד היום במלואה. מדובר במשפחות שנקרעו וממתינות כבר עשרות שנים לראות את קרוביהן. ילדים שעלו ללא ההורים. הורים שחלק מהילדים נותרו במחנות וכדומה. אחרי אישור הממשלה, יישום ההחלטה יחל בשבועות הקרובים.