שירות הביטחון הכללי הודיע היום (ראשון) לשר לשירותי דת מתן כהנא כי הוא מעלה את רמת האבטחה שלו, ומעתה יתלווה אליו מאבטח צמוד. מהשב"כ נמסר כי ההודעה הגיע בעקבות איומים חדשים על חייו של השר.

כאמור, בתקופה האחרונה כהנא סופג ביקורת רבה מצד גורמים רבים במגזר הדתי והחרדי, זאת ברקע רצונות בקידום רפורמת הכשרות והתנגדותו למתווה הכותל.

הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במסגרת רפורמת הכשרות, שאושרה בחוק ההסדרים, שוק הכשרות ייפתח לתחרות מלאה בעוד כשנה (1.1.23) כך שגופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות. הגופים יקבלו אישור מממונה על הכשרות ברבנות הראשית, ויוכלו לפעול לפי בחירתם עפ"י סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או עפ"י סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים.

כמו כן, המועצות הדתיות יוכלו בעוד כחודשיים (1.1.22) לתת כשרות בכל מקום בארץ ולא רק בערים אליהם שייכים. מחיר תעודות הכשרות לעסקים לא יהיה אחיד וייקבע על ידי כל תאגיד כשרות ומועצה דתית. מתן כשרות למוצרי ייבוא יתאפשר לכל הגופים הנ"ל פרט למועצות הדתיות. משגיחי כשרות יחויבו בהסמכה של הרבנות הראשית.

על פי מתווה הכותל, שפורסם לראשונה בשנת 2016, ברחבת התפילה הצפונית תתנהל התפילה על-פי מנהג היהדות האורתודוקסית, לפי דין תורה, שהרבנות הראשית לישראל נוהגת לפיו, בין השאר, תוך הפרדה בין עזרת נשים לעזרת גברים, וקיום תפילת נשים לפי מנהג זה. ברחבה הדרומית תתנהל התפילה השוויונית, באופן שיהיה בו כדי לספק מענה למתפללים מקרב הזרמים השונים שאינם אורתודוקסים, ובראשם, הזרם הרפורמי והזרם הקונסרבטיבי.

ככלל, ברחבה זו תתקיים תפילה מעורבת של גברים ונשים ללא מחיצה. לצד זאת, ובשים לב לאופייה הפלורליסטי של רחבה זו, תינתן ל"נשות הכותל" האפשרות לקיים במקום תפילת נשים נפרדת, כמנהגן, מדי ראש חודש ובמועדים נוספים לגביהם ייתן הממונה על רחבת התפילה הדרומית.