בימים האלו, כשמזג האוויר הפכפך ולא צפוי, קשה מאוד לקבוע תוכניות באוויר הפתוח, להזמין אורחים למנגל בחצר ובטח לארגן אירועים בחוץ. אבל היום גם קל מתמיד להפוך את פינות האירוח החיצוניות לעמידות לכל תנאי מזג האוויר. הנה כל הדרכים לעשות את זה – מהמוכרות והוותיקות – ועד ליצירתיות והחדשניות.

כמו בכל תחום, גם כשמבצעים סגירת חורף לגינה או למרפסת, יש המון כלים שיכולים לסייע בכך. כדי לאתר את האסטרטגיה הנכונה בשבילכם, הנה כמה שאלות שיכוונו וידייקו אתכם: 

  1. האם אתם מתכננים להשאיר את הסגירה גם בקיץ או שאתם רוצים פיתרון עונתי בלבד? 
  2. חשוב לכם לקבל מנגנון חשמלי ואוטומטי לשליטה מרחוק או ששליטה ידנית מספיקה?
  3. תרצו לשלב מיזוג אוויר או חימום במתחם?
  4. מה יותר חשוב לכם – נראות, פונקציונליות, או גם וגם? 
  5. וכמובן: מהו התקציב שתוכלו להקצות לסגירת החורף?

השאלות הבסיסיות האלו מספקות את הכיוון הכללי. ועכשיו, בואו נכיר את שני סוגי הפתרונות המובילים – סוככים ופרגולות: 

סוככים: סגירת חורף דינמית וניתנת להתאמה אישית

סוכך נחשב לאחד הפתרונות הפופולריים ביותר להצללה ולסגירת חורף. כיום קיימים בשוק סוגים רבים של סוככים, ובחירה בסוכך תאפשר חופש רב בעיצוב, בהגדרת הצורה והצבע ובהתאמה אישית לחלל החיצוני שלכם. סוככים מגיעים במגוון גדלים, צורות ודגמים. הנה כמה מהבולטים שבהם שכדאי להכיר: 

  • סוכך קבוע – זהו אחד הפתרונות המומלצים לסגירת חורף, מכיוון שהוא מאפשר לכסות שטחים נרחבים ולהגן עליהם מהגשם ומרוחות חזקות. כפי ששמו מרמז, את הסוכך הזה לא ניתן לקפל או לשנות, אך כן תוכלו להתאים אותו באופן המיטבי לחלל שאתם רוצים לסגור. אחד היתרונות של הסוכך הוא השליטה בנראות. ניתן לבחור את צורת הסוכך (גלי, קשתי, זוויתי ועוד), לבחור את כיסוי הבד - דראלון או שמשונית וכן לבחור את הצבע והגימור עם מבחר אפשרויות אסתטיות.
  • סוכך חלון – מיועד לכיסוי חלונות או פתחים ומספק הגנה מהגשם והשמש. בסוכך זה תוכלו לשלוט בעזרת מנגנון ידני או חשמלי, בהתאם לתקציב כמובן, ולבחור את סוג הבד והצבע שמתאימים לכם.
  • מקסי זיפ: הדור הבא של סוככי המסך – רוב הסוככים מתבססים על מנגנון פעולה אופקי (רוחבי), אולם ה"מקסי זיפ" הוא פתרון יצירתי שנשען על מנגנון פעולה אנכי, כלומר ניתן להשתמש בו גם לסגירת המרפסת או הפרגולה משני הצדדים. הסוכך נפתח ונסגר באמצעות שלט אלחוטי ללא צורך לקום מהספה. סוכך המקסי זיפ מורכב מרוכסן פלסטיק (Zipper), שממוקם בתוך מסילת האלומיניום. יריעת הבד האיכותית שמשולבת בו גם מגנה מפני מזג אוויר מאתגר וגם מאפשרת אוורור של המתחם בקלות.
    סוככי מסך מקסי זיפ לסגירת מרפסת. (צילום: צללית סוככים)
    סוככי מסך מקסי זיפ לסגירת מרפסת. (צילום: צללית סוככים)
  • סוכך מרקיזה – כשחושבים על פתרון הצללה קלאסי, אמין ומוכר, זה בדיוק מה שעולה לראש. זהו סוכך פשוט ונוח בצורת רבע עיגול, ששולטים בו באמצעות משיכת חבל. המרקיזה מתחברת לאחד הקירות החיצוניים במבנה ומכסה בצורה אופטימלית את החלל החיצוני. מחיר המרקיזה נחשב משתלם אל מול פתרונות מתקדמים יותר והיא בהחלט פשוטה להתקנה ולהתאמה אישית. 

פרגולות לסגירת חורף במרפסת או בגינה: לבלות בחוץ בכל ימות השנה 

פרגולה היא הפתרון הטוב ביותר למי שרוצים להמשיך ליהנות מכל היתרונות של הגינה או המרפסת בימים יפים יותר – אך גם לסגור את החללים האלו באופן חלקי או מלא, כשמזג האוויר פחות מחייך. לפניכם כמה סוגי פרגולות המיועדות לסגירת חורף של פינת האירוח:

  • פרגולות אלומיניום סנטק – זוהי פרגולה שמבוססת על שלד אלומיניום חזק ועמיד. היתרון שלה טמון במידה רבה בגמישות שהיא מאפשרת – כלומר היכולת להתאים אותה בדיוק לחלל שלכם. הסנטק יכול לדוגמה להיתמך על עמודים כדי לאפשר יציבות גם במקרים של רוחות חזקות. סנטק תלוי יאפשר לעצב חלל עם מראה פתוח ואסתטי. 
  • פרגולה חשמלית ומודולרית - אקסיס (AXIS) היא פרגולת אלומיניום ביו אקלימית שמאפשרת איטום אופטימלי שמתאים לכל תנאי מזג האוויר. הפרגולה מורכבת מרפפות אלומיניום שניתן להתאים באופן ייחודי לגינה או למרפסת. היא יכולה לכסות גם שטחים גדולים מאוד, מופעלת באמצעות שלט אלחוטי, ואם רוצים, אפשר לשלב בה גם קצף תרמי נוסף בתוך רפפות האלומיניום או תאורת לדים היקפית.
    סגירת חורף עם פרגולות אלומיניום אקסיס. (צילום: צללית סוככים)
    סגירת חורף עם פרגולות אלומיניום אקסיס. (צילום: צללית סוככים)
  • פרגולה Z – אם רוצים למנוע חדירת מים למרפסת בחורף, הפרגולה הזאת בהחלט תעשה את העבודה. היא מבוססת על אלומיניום, שנחשב כאמור לחומר אמין, אך לא יקר מדי, וניתן לשלב בה גם קירוי עליון מחומרים כמו סנטף או פוליגל שמונעים חדירת מים גם במקרים של גשם קיצוני. זו הסיבה שגם בעסקים רבים בוחרים להשתמש בפרגולות האלו לאיטום החללים החיצוניים בחורף. 

ואולי במקום לבחור פתרון אחד לסגירת חורף - כדאי דווקא לשלב? 

סגירת חורף היא לא כמו קניית בגד או מכונית. לא מדובר במוצר מדף אלא במוצר מותאם אישית. ברוב המקרים, יש יותר ממוצר אחד שיכול להתאים בדיוק לצרכים שלכם – וכדי להשיג את ההגנה המיטבית בעונה הקרה – כדאי לשקול לשלב בין כמה פתרונות. בעוד שפרגולות תוחמות את החלל ומספקות עמידות והגנה, סוככים שונים – כגון מקסי זיפ - יכולים להשתלב איתן, לכסות את הפתחים והחלונות ולאפשר שליטה קלה על הפתיחה והסגירה. 

בתחום הזה אין שחור או לבן. התכנון מוכרח להתבצע בהתאמה אישית, במקצועיות ותוך היכרות עם כל הכלים הזמינים כיום. אם אתם עדיין מבולבלים, אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ ללא תשלום או התחייבות עם המומחים של "צללית", שישמחו להרכיב בשבילכם את הפתרון שיחמם לכם את החורף.