ארגון הבריאות העולמי הכריז ביום שישי האחרון על היותו של הווריאנט החדש "אומיקרון" שהתגלה בדרום אפריקה כמדבק יותר ועל כן הוגדר כמעורר דאגה יותר מקודמיו. אחריו, גם המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC) הביעו חשש מפני הווריאנט.

הנגיף החל להתפשט במדינות רבות בעולם, כאשר היום (ראשון) דווח כי שני מקרים ראשונים של הדבקות, התגלו באוסטרליה. רשויות הבריאות במדינת ניו סאות' ויילס במדינה מסרו כי שני הנוסעים נחתו בסידני לאחר שהגיעו מדרום אפריקה.

גם בדנמרק דווח היום, כי שני מקרים של "האומיקרון" אובחנו במדינה, אצל שני נוסעים שחזרו מדרום אפריקה. בתוך כך, מדינות שונות באירופה החליטו על הפסקה זמנית של הנסיעות מדרום אפריקה ואליהן, מחשש להתפרצות הווריאנט. שר הבריאות הצרפתי אוליבייה וראן, הגיע למרכז חיסונים בבירה פריז ואמר כי "הנגיף החדש כבר מסתובב ברחבי צרפת, וכי הממשלה תחמיר את ההגבלות כדי להכיל את התפשטותו. אין עדיין זיהוי, אך מדובר בעניין של שעות".

במקביל, לאחר שזוהו שני מקרים של הווראינט החדש בבריטניה ואסר על כניסת זרים משש מדינות אפריקאיות, אמר שר הבריאות סג'יד ג'וויד: "זאת ההוכחה שהמגפה רחוקה מסיומה. ייתכן בהחלט כי ישנם יותר משני מקרים של ה"אומיקרון" בבריטניה, והממשלה עושה הכל כדי לנסות ולבלום את התפשטותו של הנגיף". בהולנד זוהו 13 מקרים של הידבקות באומיקרון.

גם משרד הבריאות הדני אסר על טיסות לא חיוניות לדרום אפריקה ומדינות נוספות ביבשת, מחשש להתפרצות. כמו כן, מוקדם יותר, המליצה הנציבות האירופית על איסור גורף לטיסות מדרום אפריקה ואליה בעקבות התפשטות הנגיף. מדינות נוספות שהודיעו על הגבלות נסיעה לדרום אפריקה וממנה: ספרד, איטליה, אוסטריה, יפן, סינגפור, הולנד, מלטה, מלזיה, מרוקו, הפיליפינים, ירדן, גואטמלה ושוויץ.