הממשלה הצביעה היום (ראשון) בעד מינויו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, זאת בניגוד להמלצת הוועדת המייעצת. ההצבעה אושרה למרות המנעותם של השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי. במקביל, חל עימות בין שר הביטחון בני גנץ, לבין שר המשפטים גדעון סער. גנץ אמר: "אני לא יושב על הכיסא הזה של ראש הממשלה בגלל שהגנתי על שומרי הסף". סער השיב: "אתה לא יושב על הכיסא הזה בגלל שעשית עסקה עם ביבי".

בהמשך, שר האוצר אביגדור ליברמן התבטא נגד ועדת גילאור האחראית לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, זאת לאחר שהחליטה לא להמליץ על עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, ליו"ר התעשייה האווירית. ליברמן אמר: "אם הוועדה חושבת ששיקול הדעת של שר הביטחון ושר האוצר פגום והם אנשים לא אחראים, אז כדאי לכבות את האור כבר עכשיו. אני מצפה שבתום הדיון חברי הוועדה יסיקו מסקנות ויקבלו החלטה נכונה, ואם לא אז אני מתכוון להבהיר את ציפיותי לא רק בעל פה אלא גם בכתב".

שרת התחבורה מרב מיכאלי אשר נמנעה בהצבעה, אמרה: "הממשלה שלנו מגיעה אחרי ממשלה שפגעה קשות בשומרי הסף ולכן יש לנו אחריות מיוחדת בחיזוקם. קראתי בעיון את החלטת הוועדה שאחראית על אישור המינויים. אין חולקת שלפרץ יש כישורים רלוונטיים לתפקיד, אבל בהחלטת הוועדה מופיעה גם הזיקה הפוליטית החזקה מאד לשר הביטחון שאחראי על החברה".

מיכאלי הוסיפה: "זיקה חזקה כל כך שלפי חוות דעת היועמ"ש נדרשות שנה עד שלוש כדי לנתקה. בקושי חלפה חצי שנה מסיום כהונתו של פרץ כשר מטעם כחול לבן והוועדה לא מצאה כישורים הגוברים על הזיקה הכל כך חזקה הזאת".

"לכן, מן הראוי שההחלטה הזאת לא הייתה מגיעה לממשלה להצבעה. כמי שתמכה בפרץ פעמים רבות בעבר עד שבחר להיכנס לממשלת נתניהו יחד עם כחול לבן, החלטה שנאבקתי בה בכל כוחי, יש לי קשר לזיקה הפוליטית הבעייתית המדוברת שלו, שכן התנגדתי לה נחרצות, ולכן החלטתי להימנע בהצבעה. אני שמחה שחלק משרי מרצ הצטרפו אלי", סיכמה.

בתוך כך, חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, תקף את חברי הכנסת מהקואליציה שקראו לחברי ועדת גילאור להתפטר, וכתב בחשבון הטוויטר: "בושה הליכודניקים האלו. איך הם תוקפים את שומרי הסף. אה סליחה, זה מהשמאל אז מותר"

כאמור, הוועדה אמורה בדקה האם במועמד מתקיימים תנאי הסף לכהונה, ואם זיקותיו הפוליטיות והאישיות מהוות מכשול למינויו. על הוועדה מוטל להעביר ייעוץ מקצועי וענייני בנוגע להתאמת המועמד לתפקיד הספציפי. פרץ לא עמד בתנאים משני טעמים. האחד הוא חוסר ניסיונו בחברות ציבוריות. לפרץ אין ניסיון עסקי וניהולי הדרוש לניהול חברה ממשלתית המעסיקה 15 אלף איש ורושמת מכירות שנתיות בסך 4 מיליארד דולר. והשני הוא הזיקה הפוליטית לשר הביטחון בני גנץ.