אין ספר שעולמות הגיימינג עברו שינוי מהפכני בשנים האחרונות וההתקדמות בחומרה לוקחת את חווית המשחק לקצה. על מנת לבחון בדיוק עד כמה זה כיף לשחק על הקצה, אספנו את הכלים הכי מתקדמים: טלוויזיית K8 של LG , מחשב TUF של ASUS וכמובן גולת הכותרת כרטיס המסך המתקדם ביותר של Nvidia, ה-RTX 3090.

בוא נתחיל מהסוף, לשחק ברזולוציית K8 על מסך 75 אינץ' עם ביצועים ששומרים על קצב FPS גבוה (הקצב שבו התמונה מתרעננת) זה בדיוק הדרך שבה אתם צריכים לשחק משחקים, במיוחד משחקי יריות ולחימה אונליין, שבו אתם כתוקפים מקבלים עדיפות גבוהה במיוחד.

ראשית סקירה של כלי הנשק שאיתם אנחנו יצאנו לקרב: מסך LG NANOCELL  75 אינץ' ברזולוציית K8 (דגם Nano 97), שמכיל שחלקיקים זעירים המסוגלים לספוג את הפרעות האור ולהחזיר את הצבע המדויק. הטלוויזיה מותאמת לצרכי שחקני מחשב עם Sync Free לסנכרון מירבי עם כרטיס המסך, מצב HGiG שמעביר את גרפיקת המשחק בצורה שתואמת את מפרט הטלוויזיה וכניסת HDMI 2.1 שתומכת בקצב ריענון גבוה תמונה גבוה במיוחד.

מסך LG  (צילום: יחצ)
מסך LG (צילום: יחצ)

הכלי השני, ולא פחות חשוב, הוא המחשב של ASUS, עם לוח האם המותאם במיוחד לגיימרים:  ROG Crosshair VIII Dark Hero. עם צ'יפסט AMD X570 שבנוי עבור משחקים מבחינת תצורת כוח וכמובן פתחי PCIe 4.0 לפנות מקום לכרטיסי המסך המתקדמים בעולם.

הכלי השלישי כאמור הוא כרטיס המסך ה-RTX 3090, שכולל טכנולוגיות מתקדמות המשפרות בצורה משמעותית וברורה לעין את עולם המשחק. שלושת הפיצ'רים המשמעותיים שמביאה NVIDIA עם כרטיס המסך המפלצתי שלה הם ה-RTX כמובן, DLSS ו-REFLEX.

טכנולוגיית ה-DLSS עושה שימוש בלמידה עמוקה, באמצעות מעבדי AI  ייעודיים בשם Tensor Cores המותקנים על מעבדי GeForce RTX, ומגבירה את קצב הפריים תוך כדי יצירת תמונת משחק יפה וחדה יותר, ומאפשרת לשחקן למקסם את ההגדרות הגרפיות בלי לפגוע בביצועים. היכן הדבר הזה מורגש? קחו למשל את COD WAR ZONE, אחד ממשחקי הלחימה רבי המשתתפים האונליין הפופולאריים בעולם, שבו כל שנייה של יתרון שאתה מקבל על היריב מבחינת זיהוי מוקדם הוא קריטי. בזכות טכנולוגיית ה-DLSS הביצועים של המשחק רואים עלייה של 70 אחוז עם 60 פריים לשנייה ברזולוציות K4 ו-K8. 

משחק פופולארי נוסף שזוכה לדחיפה של 65 אחוז בביצועים הוא Doom Eternal לצד שיפור ניכר גרפי ברזולוציית K4. המשחק פורטנייט מקבל שדרוג של 200 אחוז בביצועים באמצעות DLSS ומאפשר לכם לשחק עם RAY TRACING ועדיין לא לאבד את קצב ריענון המסך וכמובן מספרי latency (עיכוב) נמוכים, דבר קריטי במשחקי יריות בזמן אמת. 

הטכנולוגיה הזו לוקחת משחקים שכבר נהנו מתצוגה חזקה לגבהים חדשים, כך לדוגמא המשחק Red Dead Redemption שמקבל שיפור ממוצע של כ-20 יחידות בקצב ריענון המסך, מה שהופך את חווית המשחק לחלקה ומהנה יותר ברזולוציות הכי גבוהות, ועד שלא ניסיתם לטייל בערבה, או לצפות בשקיעה בעודכם גוססים משחפת ב-K8, אתם לא יודעים מה אתם מפספסים.

הטכנולוגיה השנייה החזקה של הכרטיס היא כאמור REFLEX, חבילת שירותים המייעלת ומודדת את זמן השהיה של המערכת – הכוללת מוד להפחתת זמן השהייה במשחק של עד 50 אחוז וגם פיצ'ר שמודד עבורכם את זמן השהיה שלכם ומנטר אותו. משחק שבו שמתי לב לשינוי דרמטי בין זמני התגובה הוא משחק הלחימה האונליין RAINBOW SIEGE 6 – הדמויות רצות ומתגלות מהר יותר, והרבה יותר קל לכוון ולירות במטרה הנכונה בזכות השדרוג. כשאתם משחקים, בעיקר במשחקי רשת, אין דבר חשוב יותר מזמן התגובה בין הלחיצה על העכבר לתגובת המחשב, והפיצ'ר הזה משנה לחלוטין את כללי המשחק ונותן לכם יתרון ברור. הפיצ'ר הנוסף הבולט בכרטיס הוא כמובן ה-RTX, שזה היכולת להשתמש ב-RAY TRACING כדי לקבל ריאליזם יותר טוב בתאורה, צללים ובאופן כללי לשפר את איכות התמונה. הטכנולוגיה הזו איתנו כבר זמן מה, אבל שמחברים אותה למסך המתקדם, לוח האם החזק וכמובן הפיצ'רים האחרים של כרטיס המסך, מצליחים להבין באמת עד כמה ה-RTX משפיע על איכות התמונה שהוא מופעל.

איך הייתי מסכם את התקופה שבילית בעולמות ה-K8? ללא ספק פותח עיניים – ראשית המחשב ולוח האם עמדו בכל הדרישות התובעניות שלי למקסם את ההגדרות הגרפיות במשחקים, ללא שיהוקים או רעשים מוגזמים. אין ספק שגם משחקים ישנים מקבלים בוסט רציני מאיכות המסך וכמובן הכרטיס מסך, אבל רואים זאת הכי בבירור במשחקים החדשים של השנה. אחד היפים בהם, שיקבל סקירה נפרדת, זה "שומרי הגלקסיה" שלוקח אתכם לסיבוב מהנה בחלל ועם ה-RTX ON, על מסך 75 אינץ' באיכות K8, זו ממש חוויה מסוג אחר ותחושת ה-IMMERSION (כניסה למשחק) פשוט מושלמת. כפי שציינתי גם קודם את מרב היתרונות של הסידור המשחקי שלי זכיתי לראות במשחקים תחרותיים ונהניתי מהצלחות שלא ראיתי בעבר. אין ספק שהעתיד של המשחקים נמצא ב-K8 ולמרבה המזל מבחינת כל הכלים הדרושים לנו – אנחנו בדרך לשם.