חג החנוכה עלול להפוך ל"חג הקלוריות" אם נסחפים. "חנוכה מגיע ואיתו גם מתקפת הקלוריות", מזהירה מריאנה אורבך, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית.

אורבך מונה את מספרי הקלוריות במאכלי החנוכה האהובים על רבים: לביבת תפוחי אדמה – 150־200 קלוריות; סופגנייה עם מלית של ריבה – כ־400 קלוריות; וסופגנייה עם תוספות כגון שוקולד, ריבת חלב וקצפת – כ־600־800 קלוריות, תלוי בגודל הסופגנייה ובמספר התוספות.

"חנוכה הוא חג עשיר בשמן", מוסיפה אורבך. "רוב מאכלי החג כמו לביבות וסופגניות הם מאכלים המטוגנים בשמן רב. וכידוע, כל מאכל מטוגן מכיל ערך קלורי גבוה בהרבה לעומת אותו מאכל אפוי. אני לא ממליצה להתנזר לחלוטין מלביבות וסופגניות, אך ניתן לצמצם משמעותית את כמות הקלוריות על ידי אפיית הלביבות והסופגניות במקום טיגונן. חוץ מזה לביבה שווה לשתי פרוסות לחם, כך שניתן בארוחה המכילה לביבה להשמיט את הפחמימות האחרות. כדי לקצץ במספר הקלוריות מומלץ לאכול רבע או חצי סופגנייה".

וטיפ אחרון לסיום: טיגון הלביבות או הסופגניות בשמן עמוק עדיף על פני טיגון רגיל במחבת, כי הוא גורם לספיגת שומן נמוכה יותר. "במהלך הטיגון השמן חייב להיות מספיק חם. שמן שאינו חם מספיק נספג בלביבות ובסופגניות בכמות גדולה יותר. בכל מקרה, מומלץ לספוג את שאריות השמן בנייר סופג ולהפחית בכך את כמות הקלוריות".