משרד האוצר אינו מתכוון להעניק בשלב זה חבילת סיוע חדשה למגזר העסקי עקב החששות מהתפרצות זן אומיקרון של נגיף הקורונה. כך עולה מבדיקת "מעריב".

עמדת משרד האוצר תואמת את ההצהרות שנתן בנושא זה השר אביגדור ליברמן. בישיבת קבינט הקורונה הביע שר האוצר תמיכה בהגבלות שהוטלו על כניסת תיירים והגדלת ימי הבידוד, אולם יחד עם זאת דרש כי "לא יהיו החמרות נוספות בשבוע הקרוב. צריך ללמוד לחיות לצד הקורונה. עם הצעדים האלה אני יודע לחיות, אבל לא מעבר לכך", אמר ליברמן.

שר האוצר שולל הגבלות נוספות כמו סגירת מרכזי אירועים או מרכזי קניות שיגרמו לפגיעה בפעילות העסקית. אם יהיה צורך בסיוע נוסף, הוא יינתן במסגרת הרזרבה בסך 10 מיליארד שקל ששמר האוצר למקרה של הוצאות לא מתוכננות בתקציב הבריאות או עבור נושאים אחרים הנוגעים להתפרצות הנגיף.

החששות מתוצאות הווריאנט החדש של הנגיף מתבטאים כבר כעת בירידות שערים בבורסה. ירידות חדות במיוחד נרשמו בענף המלונאות. בעקבות כך פנה אתמול נשיא התאחדות המלונות החדש אבי ניסנקורן במכתב לליברמן ובו ביקש מתן סיוע באופן דחוף.

"בנסיבות שנוצרו, מכתבי הראשון עוסק בצורך הדחוף לפיצוי בגין מכה קשה וחמורה שנוחתת עלינו פעם נוספת, וזאת על רקע אי־הוודאות המתמשכת בכל הקשור לפתיחת השמיים והחלטת הממשלה לסגור את השמיים לתיירים", כתב ניסנקורן לשר האוצר והוסיף: ""עבור המלונות מוטי התיירות הנכנסת מדובר בפגיעה ובנזק כלכלי עצום, שכן מודל הפתיחה/סגירה גורם להם נזק רב. בישראל מאות מלונות המבוססים על תיירות נכנסת מעסיקים 20 אלף עובדים. אובדן ההכנסות כתוצאה מסגירת השמיים נאמד בחצי מיליארד שקל בחודש".

לדבריו, "כל עוד לא יוסרו מחסומי הכניסה לישראל מלונות התיירות הנכנסת לא יוכלו להתאושש, ויש לדאוג לאלתר לסייע לענף לשרוד את התקופה הקריטית עד לחזרתם של התיירים".

גם בלהב חוששים מתוצאות המגבלות החדשות. נשיא הארגון עו"ד רועי כהן מספר על טלפונים מודאגים מצד אמרגנים ומפיקי אירועים, שמדווחים על ביטולי חופשות, וזאת ביחד עם מספר גדול של נוסעים שנאלצו לבטל את טיסתם לחו"ל.

"התחזיות להתאוששות ניכרת במשק השתנו מהקצה אל הקצה", הדגיש כהן והוסיף כי "אם יהיו מגבלות נוספות יהיה צורך במתן פיצוי נוסף לעסקים ופתרונות נוספים".