ארגון הבריאות העולמי פרסם היום (שני) הודעה לכל 194 המדינות החברות בו, לקראת התפשטות עתידית של זן האומיקרון של נגיף הקורונה. על פי הארגון, "הסבירות להתפשטות גלובלית של האומיקרון היא גבוהה". 

בארגון ביקשו מהמדינות החברות לדווח באופן שוטף על כל אבחון חיובי של מאומת לזן החדש ולאחר מכן גם על יחס החולים באומיקרון לעומת הזנים הקודמים של הנגיף. בהודעה הרשמית נמסר כי "בהתאם למאפייני האומיקרון, סביר בהחלט שיהיו גלים עתידיים של הקורונה. לגלים אלו עלולות להיות השלכות קשות".

בנוסף, המדינות החברות התבקשו לוודא כי יש להן תכנית למיגור מקומי של הנגיף, על מנת לאפשר לשירותי הבריאות להמשיך ולתפקד בעת הגל הבא של הקורונה. כמו כן, המדינות התבקשו לעבור לגישה "מבוססת סיכונים" בכל הקשור לנסיעות בינלאומיות.

בארגון הבריאות העולמי הסבירו כי לאומיקרון יש "מספר חסר תקדים של מוטציות, חלקן אף נוגעות להשפעה הפוטנציאלית שלהן על מסלול ההדבקה". בשל כך, הם ביקשו להגביר את קצב חיסוני קבוצות הסיכון באוכלוסייה, על מנת לנסות ולהקטין את התפשטות המגפה.

בתוך כך, סקוטלנד הודיעה הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו שישה מקרים חדשים של האומיקרון בשטחה. בשוויץ הודיעו על חשד לזיהוי ראשוני של הנגיף בחולה אחד, ככל הנראה נוסע ששב מדרום אפריקה בשבוע האחרון. לצד זאת, המכון לבריאות הציבור עדכן כי 13 מאומתים לווריאנט אובחנו בפורטוגל.