שגריר ארה"ב בישראל הנכנס, תומאס ניידס, נחת היום (שני) בישראל. עם הגעתו לארץ, צייץ ניידס בחשבון הטוויטר שלו מסר לאזרחי ישראל: "הכבוד הוא לי שהנשיא ביידן בחר בי לשרת את המדינה היפה הזאת", אמר.

"הטיול הראשון שלי לכאן היה כשהייתי בן 15, כילד יהודי קטן ממינסוטה. זה היה חלום שהתגשם, ישנתי בסיני, טיפסתי על מצדה ועבדתי בקיבוץ - תאמינו לי זה לא היה קל כמו שכולם אמרו לי", סיפר. "התקווה שלי שהניסיון שלי ישרת אותי טוב במשימה שלי. אני אתגורר בירושלים, ובקרוב אטייל בכל רחבי הארץ עם ההיסטוריה והתרבות העשירה".

הוא הוסיף כי "כמו שהנשיא ביידן אמר פעמים רבות: 'כוחה של אמריקה הוא ותמיד היה הגיוון'. אני שואף לייצג את הגיוון של אמריקה, שהאמונות והרקע שלו שונים אך מאוחדים. אותו דבר נכון גם לישראל, בגלל זה החיבור של שתי מדינתנו, כמו שהנשיא ביידן אמר, הוא בלתי ניתן להפרה".

ניידס, שנולד למשפחה יהודית מדולות', מינסוטה, האו בעל קריירה ארוכה בגבעת הקפיטול בתפקידים שונים. הוא בילה עשור כראש הסגל של כמה חברי קונגרס לפני שפנה למגזר הבנקאי ב-1996. הוא שימש בעבר כמשנה לשר החוץ לניהול ומשאבים תחת הילרי קלינטון מ-2011 עד 2013. כמו כן, הוענק לו פרס השירות המצטיין של שר החוץ בינואר 2013.

בין הנושאים הראשונים שהשגריר החדש צפוי לטפל בהם יהיה נושא הקונסוליה במזרח ירושלים. כזכור, הקונסוליה נסגרה בהוראת הנשיא טראמפ וכעת בממשל האמריקאי שוקלים לשנות את המצב הקיים. גורמים בכירים בישראל, כולל ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד, הביעו התנגדות נחרצת לפתיחה המחודשת של הקונסוליה.

הגורמים המקורבים לממשל ביידן מסרו ל'מעריב' כי "ההחלטה בנוגע לקונסוליה טרם התקבלה, בוושינגטון קיימת התלבטות רצינית סביב הנושא הרגיש הזה. נכון להלך הרוח העדכני ההחלטה הצפויה היא שיהיה קונסול כללי, אך לא בטוח שישב בבניין הקונסוליה שברחוב אגרון בירושלים. כעת עם הגעת השגריר, נושא הקונסוליה יטופל, כמו גם רשימת נושאים נוספים שהמתינה לשעתה, כאשר ימונה שגריר ארה"ב חדש".