משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 504 מואמתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה. זאת, מתוך 79,328 בדיקות לגילוי הנגיף שנערכו אתמול. עוד נמסר, כי 122 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, וכי חמישה בני אדם נפטרו ב-24 השעות האחרונות לאחר שנדבקו בנגיף.

אתמול ערכו שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו מסיבת עיתונאים בה עדכנו על הצעדים להתמודדות עם וריאנט הקורונה החדש, "אומיקרון", שהתגלה עד עתה בקרב שני אנשים בארץ. 

"התכוננו לתרחיש כזה ואנו מוכנים לו", אמר שר הבריאות בפתח דבריו. "בזכות ההיערכות והשמירה על אמצעי ההגנה והפיקוח איתרנו במהירות את הווריאנט הזה והיינו הראשונים בעולם לבודד ולאתר. העניין בשליטה, אין סיבה לחרדה או בהלה. משרד הבריאות הוכיח שוב ושוב שההחלטות הן מקצועיות וכך זה יימשך".

הורוביץ הדגיש כי "הכי חשוב להתחסן, החיסון הוא קריטי דווקא במצב הזה מול הווריאנט החדש. טעות קשה לחכות עם החיסון מכל בחינה שהיא, עדיף לפגוש את הווריאנט הזה או הדלתא שעוד מסתובב פה כשאת/ה מחוסן ומוגן - במיוחד אלו שטרם קיבלו את מנת הבוסטר והורים לילדים שטרם חוסנו".

הוא הוסיף כי "ההנחיות שקיבלנו בקבינט הקורונה הן בתוקף מעכשיו ובמשך שבועיים, זה פרק זמן קצר מאוד שנועד לאפשר יותר ודאות. בתקופה זו נקבל אינדיקציה טובה יותר על משמעות ההתפשטות. המטרה שלנו - להשאיר את ישראל בטוחה ולשמור על שגרת החיים בארץ כפי שנהגנו עד עכשיו".