שר הבינוי והשיכון זאב אלקין שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל על מנת להסביר מה עומד מאחורי שורת ההחלטות החדשות של הממשלה, שנועדו להאט ולמנוע את התפשטות זן האומיקרון של הקורונה בישראל. במהלך השיחה, השר אלקין הסביר כי הוא ממשיך לתמוך בנושא איכוני השב"כ והתייחס גם להחלטת שר הבריאות ניצן הורוביץ לתמוך באיכונים, למרות התנגדותו בעת שישב באופוזיציה: "כשאתה הופך לשר הבריאות ואתה מבין את ההשלכות ומה המחיר כשלא עושים את זה, אתה מבין הרבה יותר ממה שהבנת קודם. עכשיו אתה מבין את המחיר של חיי אדם אם אתה לא מפעיל את הכלי הזה".

השר גם סיפר על התנהלות מפלגת "תקווה חדשה", שהוקמה על ידי גדעון סער לקראת בחירות 2021 ואמר כי "זו לא דיקטטורה, אצלנו אין מישהו אחד שמחליט וכל השאר עושים את אותו הדבר אופן אוטומטי, כפי שקורה במפלגות אחרות. אצלנו כל אחד נקט בעמדה אישית. אני דווקא תמכתי בכל ההחלטות פרט להחלטה של בידוד המחוסנים, והצעתי מתכונת אחרת".

אלקין סיפר כי אין לו בעיה לקבל את תמיכתם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בהעברת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה, וחוקים נוספים: "החוק נכון, אז אין לי בעיה עם קולות המשותפת. אם אתה רוצה לשאול על המשותפת, תעלה מישהו מהליכוד ותשאל איך זה להפיל את חוק האזרחות איתם. ההבדל ביננו הוא שאנחנו מעבירים את החוקים שאנחנו רוצים, ולפעמים המשותפת מצביעה איתנו - הליכוד מעביר למשותפת את החוקים שהם רוצים רק בגלל שיקולים פוליטיים. אם תוציא את המשותפת ואת רע"מ, יש לנו רוב. יש רוב בקרב החכ"ים היהודים לשינויים שכבר הבשילו מזמן בנושא הדת והמדינה".

עוד קודם לכן, הוא סיפר על הגשמת חלום קטן, לאחר שהתחרה במשחק שח-מט נגד אלוף העולם לשעבר גארי קספרוב. "הפתעתי את עצמי, חשבתי שהמשחק יגמר מהר אבל הוא נמשך כמעט 40 דקות. בילדותי כמעט הפכתי הרי לשחמטאי מקצועי, אבל לא באמת היה לי סיכוי לנצח, הפער גדול מדי", סיפר.

השר אלקין נגד קספרוב (צילום: סיון פרג')
השר אלקין נגד קספרוב (צילום: סיון פרג')


הפגישה עם קספרוב והמשחק התקיימו בערב גאלה מיוחד בירושלים, שעסק בחדשנות. "אני הרי גם השר לענייני ירושלים. מדהים אותי לראות איך ההיסטוריה פוגשת את ירושלים של היום, אנחנו מארחים יותר ויותר סטארט-אפים, אמנם לא כמו תל אביב, אבל אנחנו במקום השני", טען השר.

לסיכום, הוא הביע את דעתו על עליית המחירים בתחום הדיור: "מעריך שבשנה הבאה עליית מחירי הדיור תיבלם, ואם היא תישאר - היא תהיה הרבה יותר מתונה מהשנה הנוכחית. זאת, כתוצאה מתוכנית הסיוע שלנו לזוגות הצעירים. אז עליית המחירים תיבלם, לגבי ירידת המחירים - זה כנראה ייקח יותר זמן. אני נגד להבטיח דברים שהם חלומות באספמיה".

סייע בעריכת הכתבה: 103fm