ראש הממשלה נפתלי בנט שלח היום (שני) מסר לקהילה הבינלאומית, לקראת חידוש השיחות עם איראן בנושג להסכם הגרעין. בנט קרא למעצמות העולם שלא להיכנע לתכתיבי האיראנים ולא לחתום על הסכם שיאפשר לאיראן להגשים את מטרתה - להסיר את הסקנציות בתמורה ''לכלום כמעט".

ראש הממשלה פתח את דבריו ואמר כי "היום איראן תגיע למשא ומתן בוינה עם מטרה ברורה: להסיר את הסנקציות, "בתמורה לכלום כמעט. לא רק שאיראן תשמור על תכנית הגרעין שלה – הם יקבלו עליה תשלום.

"איראן לא מסתירה את כוונותיה. לפני ימים אחדים, הפיקוד הבכיר של הכוחות המזוינים של איראן הכריז, ואני מצטט: "לא נסוג מהשמדת ישראל. אפילו לא מילימטר אחד'", המשיך בנט שסיפר בנוסף כיצד ירו השלטונות באספהאן באזרחים שמחו על מחסור המים במדינה: "כן, הם ירו באזרחים שלהם כיוון שהיו צמאים, משטר רצחני שכזה אין לתגמל".

"למרות הפרותיה של איראן וחתירתה תחת הפיקוח על הגרעין, איראן תגיע לשולחן המשא ומתן בוינה, ויש כאלה שחושבים שהם זכאים להסרת סנקציות ולמאות מילארדי דולרים שיזרמו למשטר הרקוב שלהם. הם טועים.לאיראן לא מגיע לקבל שום מענקים, שום עסקאות במחיר מציאה ושום הסרת סנקציות בתמורה לאכזריות שלהם. אני קורא לבעלות בריתנו ברחבי העולם: אל תיכנעו לסחטנות הגרעינית של איראן", סיכם בנט.

שר האוצר ליברמן סיפק התייחסות משלו לשיחות הגרעין ואמר בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" בכנסת: ""כמה סימבולי שדווקא היום, ביום כ"ט בנובמבר, מתחילות שיחות הגרעין בוינה שהדבר שהכי בולט וצורם שעולה מהן הוא שהאיראנים הופכים את שיחות הגרעין לשיחות להסרת הסנקציות".

"אני מאוד מקווה שהמעצמות יעמדו על האינטרס של כל העולם החופשי ולא יאפשרו לאיראנים להתקדם בנושא גרעין במסלול חד צדדי. חשוב לזכור ביום הזה, שהקמנו את מדינת היהודים על מנת שנוכל להגן על כל יהודי באשר הוא, גם במקרה הזה מדינת ישראל נחושה לעשות כל מה שתלוי בה על מנת שאיראן לא תהיה גרעינית", הוסיף השר.