עו"ד רונן דליהו, המייצג את שמואל פלג, סבו של הילד איתן בירן, שניצל מאסון הרכבל באיטליה ונחטף לישראל בידי פלג, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על החלטת בית המשפט העליון לדחות את הערעור שהגיש פלג ולהורות על החזרת איתן לחזקת דודתו באיטליה תוך שבועיים.

עו"ד דליהו טען בפתח דבריו: "זו טרגדיה כפולה, בפעם הראשונה איתן איבד את כל משפחתו, ובהחלטה הסופית של ביהמ"ש העליון, הוא איבד ענף גדול של משפחתו, של אמו המנוחה שספק שיהיה לו קשר איתם. מבחינה משפטית נדונה רק אמנת האג. אנו מכירים את האמנה, אבל צריך לפתוח את העיניים והאוזניים".

הוא הוסיף וטען: "באמנת האג בדרך כלל יש סכסוכים בין הורים שמתגרשים, אין מקרה כזה שעל פי אמנת האג, זה חסר תקדים בעולם, יש מאבק בין שתי משפחות מורחבות. גם כשיש אמנת האג, יש עוד אמנות בעולם. צריך להקשיב לילד ולהבין מה טוב לו במגבלות של אמנת האג, ואת זה לא הצלחנו להבין. עד כה דנו בהליך האזרחי. בהיבט הפלילי, זו אופרה אחרת לגמרי. אם יהיה צו מעצר או הליך פלילי, הסב יתמודד עם זה".  

"במשך כל התקופה הילד נמצא בארץ, עד ה-12 לדצמבר הוא יחזור לאיטליה. הדבר הכי מצער בעיניי שהדודה שאמורה לחזור עם הילד לאיטליה מונעת באופן משמעותי ביותר את הקשר עם המשפחה, אמרנו לאורך כל הדרך שזה מה שיקרה גם באיטליה. בסופו של דבר זו אותה משפחה".

הוא סיכם את גרסתו: "זה נורא בעיניי, פשוט נורא בעיניי. הפכנו כל אבן, אני לא חושב שזו טובתו של הילד, זכותו של הילד שאם מחליטים איפה הילד יגור, שיעשו את זה בצורה מושכלת. לא יכול להיות דבר כזה במערכת משפט מתוקנת, קולו של הילד צריך להישמע. אסור לשפוט גם את הסבא הזה, אף אחד לא היה רוצה להימצא בסיטואציה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm