אזרח ישראלי שחזר בימים האחרונים ארצה מאחת המדינות האדומות ונדרש להיכנס לבידוד במלונית קורונה - הצליח לברוח מצוות פיקוד העורף שהיה אמור לפקח על הנוכחים במלונית. עד כה לא הצליחו גורמי האכיפה להגיע אליו. בניסיון למנוע מקרים שכאלה, תתכנס היום (שלישי) לדון בבקשת הממשלה לאשר תקנות לשעת חירום שיאפשרו להשתמש באיכוני השב"כ כדי לעקוב בצורה יעילה אחר אנשים הנדרשים להיות בבידוד. תוקפן של התקנות הוא עד 2 בדצמבר. 


במקביל, ינסו בכנסת לקדם היום בחקיקה הצעת חוק שתסדיר את השימוש באיכוני השב"כ. אתמול הודיעו יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וראשי סיעות ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית כי הם מוכנים לתמוך בהצעה באופן מיידי, כאשר תובא למליאת הכנסת, בתנאי שכל הקואליציה תתמוך בה.


אתמול התברר כי יותר משבוע לאחר שהמאומתת הראשונה בישראל לזן האומיקרון עשתה את דרכה לאילת באוטובוס, רק אתמול אותר נהג האוטובוס שהסיע אותה לעיר הדרומית. מאז כבר הספיק לטוס ללאס וגאס. מדובר בנהג אגד ותיק בן 56 המחוסן שלוש פעמים, ולאחר שעשה בדיקת קורונה בטרם טס לארה"ב - נמצא שלילי.


מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק הודיע אתמול כי יבחן אפשרות להחרגת מורים ממתווה ההגבלות החדשות על השבים מחו"ל. סלוביק יבחן את הנושא לאור דרישת של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, במטרה למנוע מחסור במורים עם סיום חופשת החנוכה. 

יפה בן דוד  (צילום: אבשלום ששוני)
יפה בן דוד (צילום: אבשלום ששוני)


באשר לנתוני התחלואה בישראל מנגיף הקורונה, אתמול אותרו 538 נדבקים חדשים בנגיף, כאשר שיעור הנדבקים עומד על 0.66%. מקדם ההדבקה נשאר 1.05. נכון לאתמול ישנם שני מקרים בישראל שאומתו כמי שנדבקו בזן האומיקרון, ועוד 14 שחלו בקורונה וחשודים כי נדבקו גם הם בזן החדש, אולם טרם התקבלו תוצאות באשר לבדיקות שנערכו להם. 


בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 117 חולים במצב קשה, ומתוכם 70 מונשמים. מפרוץ המגיפה בארץ נפטרו 8,195 חולי קורונה. בגזרת החיסונים נגד הנגיף, כ־6.3 מיליון ישראלים חוסנו במנת החיסון הראשונה, כ־5.8 מיליון קיבלו מנת חיסון שנייה, וכ־4 מיליון חוסנו בפעם השלישית.


בתוך כך, שלוש שנים אחרי שהשתחרר מהכלא בגין עבירות הונאה ומרמה, נעצר אתמול תושב נתניה בחשד שהנפיק במרמה תעודות מזויפות של התו ירוק, שאותן מכר בתמורה לסכום של 150 שקל לכל תעודה. על פי החשד, האיש העביר ללקוחותיו בוואטסאפ קובץ PDF  עם התעודה המזויפת שעיצב בעצמו. עד כה התחקו החוקרים אחר פרטי זהותם של 15 לקוחות שרכשו ממנו את התעודות המזויפות.