תובעים הגישו לבית המשפט העליון בארצות הברית בקשה לבטל את פסיקת בית המשפט העליון של פנסילבניה שביטל את הרשעתו של הקומיקאי ביל קוסבי בתקיפה מינית, כך דווח בערוץ הטלוויזיה "פוקס ניוז". על פי הדיווח, הקטגורים טענו כי "פסיקה זו עלולה לייצר תקדים מסוכן. להחלטה הזאת יהיו השלכות שליליות מרחיקות לכת". 

כזכור, בית המשפט העליון של פנסילבניה הורה לשחרר את הקומיקאי בן ה-84 לאחר שהתביעה טעתה כאשר העמידה את קוסבי לדין מאחר שהיה הסכם קודם שמנע הגשת כתב אישום. קוסבי הורשע בשנת 2018 בשלושה סעיפים של תקיפה מגונה משנת 2004, נגד אנדראה קונסטנד (46), לשעבר מנהלת קבוצת כדורסל הנשים של אוניברסיטת טמפל בפילדלפיה, בה היה שותף בחבר הנאמנים שלה. בעקבות זאת, נידון הקומיקאי המפורסם לעונש מאסר של שלוש עד עשר שנים בפועל.

ביל קוסבי בדרך לכלא (צילום: רויטרס)
ביל קוסבי בדרך לכלא (צילום: רויטרס)

על פי הפסיקה של בית המשפט העליון, קוסבי לא היה צריך לעמוד לדין. עוד נקבע בפסיקה כי גם לא ניתן היה להגיש נגד קוסבי כתב אישום חדש בפרשה. השופטים ציינו כי כאשר התובע המחוזי שכיהן בשנת 2004, ברוס קסטור, החליט לוותר על אישומים נגד קוסבי, הקומיקאי הסכים להעיד בתביעה האזרחית נגדו וסיפק הצהרות שהפלילו אותו מתוך הבנה שהוא לא יועמד לדין.

המשפט של קוסבי, שבמשך שנים נחשב לקומיקאי האהוד ביותר באמריקה, היה מהבולטים ביותר שהיו נגד כוכב בידור אמריקאי, מאז החל קמפיין ה-MeToo#.  לאורך השנים הועלו נגד קוסבי טענות מצד נשים על תקיפות מיניות, ומאז שנת 2015 נחשפו עשרות מתלוננות. בעקבות זאת, בוטלו פרויקטים טלוויזיוניים מתוכננים של קוסבי והוא אף סולק מהאקדמיה לסרטים.